پیش بینی مرگ برجام و توصیه به بایدن برای مذاکره مستقیم با تهران

بزرگترین روزنامه آمریکا پیش بینی کرد احیای برجام به احتمال زیاد منتفی بوده و جو بایدن باید با اعلام فوری مرگ برجام، راه مذاکرات مستقیم با تهران را در پیش گیرد.

به گزارش بیداربورس، روزنامه لس آنجلس تایمز به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد هرچه سریع‌تر مرگ برجام را اعلام و راه مذاکرات با تهران را در پیش گیرد. (مانند دوران قبل از مذاکرات که منجر به توافق برجام در سال ۲۰۱۵ شد). مذاکراتی که می‌تواند زمینه گفت‌ و گوهای گسترده‌تر ایران و آمریکا در حوزه‌هایی چون قدرت منطقه‌ای و توان موشکی ایران، مسائل حقوق بشر و معادله اتمی ایران را هموار سازد.

براساس این گزارش به سیاست‌سازان غربی هم توصیه می شود با واقع بینی، بپذیرند ایران قدرت اتمی بوده و ادامه گفت‌وگوهای بی‌ثمر که بر بنیان بی‌ اعتمادی بنا شده‌ هیچ‌گاه به جایی نخواهد رسید. همانطور که مسئله توافق اتمی به مانع اساسی در چارچوب مناسبات و روابط تهران - واشنگتن تبدیل شده است.

تاحد زیادی روشن شده که مذاکرات میان ایران و غرب برای احیای برجام به احتمال زیاد به جایی ختم نخواهد شد و پس از هشت دور گفت‌وگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا هنوز مرحله‌ قبل از توافق سال ۲۰۱۸ به دست نیامده و ایران هم از بازگشت به تعهدات برجام تا زمان دریافت تضمین‌ها، خودداری می‌کند.

کد خبر 19693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =