طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات تهران از از اول مهر اجرا خواهد شد

استاندار تهران گفت: در جلسه شورای ترافیک از اول مهرماه طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس تصویب شد.

به گزارش بیدار بورس، محسن منصوری گفت: هم‌زمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ترافیک تهران افزایش چشمگیری خواهد داشت که اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس ضروری است.

وی افزود: درگذشته موضوع جابجایی ساعت کاری ادارات انجام شد اما طرح شناورسازی برای اولین بار اجرا خواهد شد که جزییات این طرح پس از مشورت و تایید نهایی با دستگاه های بالادستی اعلام خواهد شد. اما آنچه که مسلم است ساعت کاری ادارت، مدارس و بانک ها حدود دو ساعت در ساعات آغاز و پایانی فعالیت بصورت شناور اجرا شود.

این مقام مسئول ادامه داد: موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی از دیگر موضوعات این جلسه بود که البته این طرح فقط برای مهر ماه اجرا خواهد شد و در این طرح نیز ۲۰ درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد.

منصوری گفت: با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا در خصوص مدارس، دستگاه‌های اجرایی و اداری و بانک‌ها پیشنهادات مناسب احصا شود البته هر دو مسئله نیاز به تایید مراجع بالادستی دارد و باید با دستگاه‌ها و مسئولین تصمیم گیر هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. هم‌زمان با این موضوع کارگروه با بررسی ابعاد مختلف جزئیات را به همراه پیشنهادی مناسب در خصوص دورکاری و شناورسازی ساعات کار ادارات، ارائه خواهد کرد.  

وی افزود: پیش بینی می‌شود با اجرای این تمهیدات تا حدود ۳۰ درصد از مشکل ترافیک را حل شود البته اقدامات بلندمدت نیز همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی باید دنبال شود و سرعت گیرد.

کد خبر 21199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =