بورس کانال ۱.۶ میلیونی را نمی‌بیند!

به عقیده عضو هیات مدیره سبدگردان مانی، بازارسرمایه تا کانال یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد ریزش را تجربه خواهد کرد اما نمی‌تواند کانال یک میلیون و ۵۸۰ واحد را رد کند. 

علی قاسم‌نژاد، عضو هیات مدیره سبدگردان مانی در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند بازارسرمایه بیان کرد: بازارسرمایه دارای سیکل ۸ ساله‌ای است که در این سیکل بازارسرمایه پنج الی شش سال روند صعودی و دو الی سه سال روند روند نزولی را تجربه خواهد کرد. 
او ادامه داد: بازارسرمایه در اواخر سیکل صعودی خود شدت می‌گیرد و میزان صعودش از حالت منطقی خارج می‌شود و ما در سال‌های ۹۸ و ۹۹ شاهد این روند در بازارسرمایه بودیم. 
به گفته وی، بازار بعد از گذراندن این مرحله به حالت نرمال خود باز می‌گردد و  در حال حاضر بورس در شرایطی است که به سمت نرمال خود میل می‌کند. 
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی تصریح کرد: هنگامی که سیکل اصلاحی صورت میگیرد یعنی در همان بازه دو الی سه سال ذکر شده در ابتدا بازار به شدت ریزش میکند که این روند در بازار ما مشهود بوده و به عبارتی شاهد این بودیم که بورس از کانال دو میلیون و صد هزار واحد به کانال یک میلیون و صد هزار واحد نزول کرد. 
قاسم‌نژاد با یادآوری اینکه روز گذشته شاخص بورس کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد، بیان کرد: شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد می‌تواند ریزش کند و در صورتی که روند صعودی در پیش بگیرد نمی‌تواند کانال یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد را رد کند. 

*رابطه معکوس بورس و نرخ بهره‌بین‌بانکی

وی با اشاره به این موضوع که روند بازارسرمایه با نرخ بهره بین‌بانکی رابطه معکوس دارد، گفت: اگر نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یابد، قیمت‌ها در بازارسرمایه نزول خواهند کرد و اگر نرخ بهره بین‌بانکی مجددا افزایشی باشد تاثیر منفی بر بورس خواهد گذاشت. 
او در پاسخ به چرایی منفی بودن اخیر سهم‌های بزرگ بازارسرمایه گفت: سهم‌های بزرگ بازارسرمایه که به دلار و قیمت‌های جهانی وابسته هستند با فرض ثبات قیمت‌های جهانی و حصول برجام ممکن است آنچنان رشدی نداشته باشند چرا که با حصول برجام دلار نزولی خواهد بود و عقیده بازار بر این است که چون دلار ریزشی شده این سهم‌ها نیز بالا نخواهد رفت. 
عضو هیات مدیره سبدگردان مانی افزود: اگر برجامی حاصل نشود دلار رشد خواهد کرد و در نتیجه اقبال بازار به سمت سهم‌های دلاری خواهد بود.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 21437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =