افزایش ۲۵ هزار درصدی لونا در ۴ ماه

بعد از دلار ترا که به عنوان نخستین توکن اختصاصی پلتفرم ترا به شمار می‌رود، رمز ارز لونا از سوی این پلتفرم به بازار معرفی شد. این توکن به منظور ایجاد پایداری در اکوسیستم ترا ابداع شده است.

نفع آن برای خریداران لونا چیست؟

به گزارش بیداربورس واقعیت این است که با خرید ارز دیجیتال LUNA و نگهداری آن، دارندگان سهمی از تراکنش‌هایی که در بستر بلاک‌چین ترا انجام می‌شود، خواهند داشت. به این ترتیب که میزان ۰.۵ درصد سود دریافت شده از محل تراکنش‌ها به طور مستقیم بین دارندگان آن توزیع می‌شود. البته این وعده نیز داده شده است که با توسعه اکوسیستم میزان پاداش‌ها نیز افزایش پیدا کند.

عرضه اولیه لونا

صرافی‌های مطرح بازار رمزارزها از جمله بایننس، اوکی اکسچنج و هیوبی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران در عرضه اولیه ارز لونا به شمار می‌روند. در جریان این عرضه اولیه در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۲ میلیون دلار تأمین نقدینگی صورت گرفت. لازم به ذکر است که عرضه اولیه این توکن به صورت خصوصی برگزار شد و در زمان عرضه اولیه قیمت ارز لونا برابر ۰.۱ دلار بود.

لونا مورد حمله قرار گرفت

روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ شبکه ترا و توکن لونا مورد حمله قرار گرفت و روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت قیمت هر واحد LUNA به کمتر از ۱ دلار رسید و تقریبا تمام ارزش خود را از دست داد.

لونا کلاسیک در واقع همان توکن LUNA است که شبکه آن مورد حمله قرار گرفت و ارزش آن تقریبا به سمت صفر میل کرد. در حال حاضر این توکن با نماد LUNAC شناخته می‌شود. در واقع تیم ترا تصمیم گرفت به جای اجرای یک هاردفورک از شبکه و قسمت کردن شبکه به دو بخش، یک بلاکچین جدید ایجاد کند. در نتیجه توکن بلاک چین قدیمی لونا کلاسیک و توکن بلاکچین جدید LUNA نام‌گذاری شد. لونا جدید توانست در اولین روز عرضه قیمت خود را از محدوده ۱ دلاری به ۳۰ دلار برساند اما در نهایت با افت قیمت در محدوده ۵ دلاری آرام گرفت.

پژمان روحانی، کارشناس بازاررمزارزها در خصوص لوناکلاسیک با بیداربورس به گفت‌وگو پرداخته است.

چه چیزی Terra Classic را منحصر به فرد می کند؟

Terra با بیان اینکه مزایای بدون مرز ارزهای دیجیتال را با ثبات قیمت روزانه ارزهای فیات ترکیب می‌کند، به دنبال متمایز کردن خود از طریق استفاده از استیبل کوین‌های فیات است و میخ یک به یک خود را از طریق الگوریتمی حفظ می‌کند که به طور خودکار عرضه استیبل کوین را بر اساس تقاضا تنظیم می کند.

 این کار با تشویق دارندگان LUNA برای مبادله LUNA و استیبل کوین‌ها با نرخ‌های ارز سودآور، در صورت نیاز، انجام می‌شود تا عرضه استیبل‌کوین را برای منطبق با تقاضا افزایش یا کاهش دهند.
Terra تعدادی مشارکت با پلتفرم های پرداخت، به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد کرده است.

در جولای ۲۰۱۹، Terra اعلام کرد که با Chai، یک برنامه پرداخت موبایلی مستقر در کره جنوبی، همکاری می‌کند، که در آن خریدهای انجام شده با استفاده از برنامه در پلتفرم های تجارت الکترونیک از طریق شبکه بلاک چین Terra پردازش می شوند. هر تراکنش مشمول (به طور متوسط) کارمزد ۲٪ تا ۳٪ از تاجر است.

علاوه بر این، Terra توسط Terra Alliance، گروهی از مشاغل و پلتفرم‌هایی که از پذیرش Terra حمایت می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

 در فوریه ۲۰۱۹، این شرکت اعلام کرد که پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی از ۱۰ کشور مختلف، که دارای پایگاه کاربری ۴۵ میلیونی و ارزش کالای ناخالص ۲۵ میلیارد دلاری است، اعضای این اتحاد هستند.

علت رشد چشمگیر قیمت لونا کلاسیک در هفته‌های اخیر چه بود؟

توکن لونا کلاسیک (LUNC) در طول هفته گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده و پس از معرفی طرح مالیات ۱.۲ درصدی بر تمامی تراکنش‌ها، قیمت آن به طور چشمگیری افزایش یافته است. قیمت لونا کلاسیک در طول این هفته موفق شد به اوج ۰.۰۰۰۳۱۱۳۱ دلار برسد.

البته از آن زمان، کمی کاهش پیدا کرد و اکنون در حوالی ۰.۰۰۰۲۶۰۴ دلار معامله می‌شود.

لونا کلاسیک در میان سایر ارزهای دیجیتال، در کمال تعجب یکی از بهترین عملکردها را در بازار نزولی اخیر داشته است. قیمت این توکن از زمان فروپاشی تاریخی خود در ماه مه (اردیبهشت)، طی ۴ ماه، بیش از ۲۵,۰۰۰% افزایش یافته است.

جالب است بدانید در طول ۳۰ روز گذشته،  قیمت لونا کلاسیک ۱۶۰.۵٪ رشد را تجربه کرد و در ۱۴ روز گذشته حدود ۲۰۰٪ افزایش یافته است.

افزایش قیمت لونا کلاسیک در ۳۰ روز گذشته در حالی رقم می‌خورد که بیت کوین در همین مدت بیش از ۱۳٪ از بهای خود را از دست داده و قیمت اتریوم، با وجود هیجان پیرامون به‌روزرسانی آتی خود، یعنی به‌روزرسانی مرج، حدود ۴٪ افت کرده است.

تحلیل تکنیکال لونا کلاسیک

افزایش ۲۵ هزار درصدی لونا در ۴ ماه

تایم فریم تحلیل روزانه

به نظر میرسد این ارز دیجیتال محدوده ۰.۰۰۰۰۹۰۰۰۰با دیدگاه محدوده طلایی مرکز هدف قرار داده و توانسته هشدار حرکت خوبی برای صعود دهد. با این اوصاف در حال حاضر  باید محدوده ۰.۰۰۰۴۰۳۷۵ زیر نظر باشد. اگر قیمت نتواند بالای این محدوده تثبیت شود، محدوده مورد اشاره به عنوان محدوده گران شناخته شده و تا ۰.۰۰۰۲۵۱۸۶ انتظار اصلاح خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال لونا

افزایش ۲۵ هزار درصدی لونا در ۴ ماه

تایم فریم تحلیلی روزانه

مرکز ثقل حرکتی لونا در محدوده ۱.۸۰۰ با نگاه تحلیلی محدوده تعادلی و محدوده طلایی تحلیل پذیر بود. اما در حال حاضر حفظ محدوده ۴.۹۷۰  کمک خواهد کرد تا قیمت بار دیگر به سمت ۷.۲۰۰  و ۹.۰۰۰ یورش برده و این محدوده‌های قیمتی را فتح کند.

تحلیلگر تکنیکال: مجتبی دیبا

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 21467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =