تعطیلی موقت یا دائمی فولادسازان اروپا با افزایش شدید قیمت‌های انرژی

افزایش شدید قیمت‌های انرژی، بسیاری از کارخانه های تولید فولاد اروپا را در آستانه تعطیلی موقت یا دائمی قرار داده است.

به گزارش بیدار بورس به نقل از سبدگردان مانی، افزایش چشمگیر هزینه های انرژی، بسیاری از تولیدکنندگان فولاد در سراسر اروپا را مجبور کرده تا تولید را کاهش دهند.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند افزایش شدید قیمت‌های انرژی، بسیاری از کارخانه های تولید فولاد اروپا را در آستانه تعطیلی موقت یا دائمی قرار داده است. آن هم در شرایطی که این صنعت بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و ده ها میلیارد یورو از اقتصاد اروپا را تشکیل داده است.

شرکت فولادسازی آپرام در شرق بلژیک به رغم در اختیار داشتن ۴ توربین بادی و ۵۰ هزار پنل خورشیدی مجبور شد تولید را به علت افزایش چشمگیر هزینه های انرژی متوقف کند. کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا موجب شده تا قیمت انرژی با افزایش فزاینده ای روبرو شود و این عامل فشار زیادی را به تولیدکنندگان فولاد وارد کند.

طبق محاسبات موسسه مک کنزی، صنعت فولاد بیش از ۸۳ میلیارد یورو از اقتصاد اروپا را تشکیل داده و بطور مستقیم برای ۳۳۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرده، تدابیر حمایتی اتحادیه اروپا موجب حمایت از ۱۹۵ هزار فرصت شغلی در سال ۲۰۲۱ شده است. در آلمان که به شدت به واردات گاز از روسیه وابسته است، صنعت فولاد با افزایش ۱۰ میلیارد یورویی هزینه های انرژی روبرو است که این رقم معادل یک چهارم گردش مالی سالانه این صنعت است.

شرکت آرسلورمیتال دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان برخی از فعالیت ها در آلمان، فرانسه، لهستان و اسپانیا را متوقف و پیش بینی کرده تولید فولاد در سه ماه چهارم سال جاری در اروپا ۱۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل خواهد بود.

آدولفو آیلو معاون فدراسیون فولاد اروپا موسوم به یوروفر بر این باور است اگر بحران انرژی در کوتاه مدت حل و فصل نشود، توقف های موقت تولید فولاد به زودی دائمی خواهد شد.

کد خبر 21850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =