۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
جهش ۲۹ درصدی صادرات زعفران

میری گفت: بنابر آمار ۱۱ ماهه گمرک، میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش بیدار بورس غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از رشد چشمگیر صادرات زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار ۱۱ ماهه گمرک، میزان صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود جهش صادرات تا پایان اسفند به ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد.

وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال میزان فروش زعفران در بسته بندی های کمتر از ۱۰ گرم نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

میری از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت هر مثقال زعفران را ۵۵ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر مثقال زعفران بسته به کیفیت و نوع بسته بندی متفاوت است.

وی با بیان اینکه میزان فروش زعفران داخلی ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت مسافرت و مهمانی ها، تقاضا برای خرید زعفران بشدت در بازار کاهش یافت. به عنوان مثال هر سال در این بازه زمانی ۷ تا ۱۰ میلیون نفر جمعیت وارد مشهد می شد که سال گذشته و امسال تعداد زوار بشدت کاهش یافته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با تعطیلی کسب و کار واحدهای صنفی انتظار می رود نهادهای بیمه و دارایی کسبه را کمک کنند تا در سال جدید حداقل درآمد را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 2203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =