گزارش وزیر نیرو از آخرین وضعیت تولید برق در صنایع بزرگ بورسی

وزیر نیرو با اعلام آخرین وضعیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق در صنایع بزرگ بورسی، گفت: آخرین نیروگاه از برنامه ۶ هزار مگاواتی طی ۲۰ روز آینده هم‌گام سازی خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، علی‌اکبر محرابیان درباره ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توسط صنایع بزرگ بورسی و براساس تفاهم‌نامه‌ سال قبل وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، گفت: مقرر بود عمده برق تولیدی صنایع به طور مستقیم استفاده و محدودیت های برق صنایع جبران شود. صنایع هم برای ایجاد بیش از ۱۴ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام آمادگی و بخشی از شرکت ها ساخت نیروگاه را آغاز کردند و ماه‌های گذشته یک نیروگاه به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تا زمان اوج مصرف برق در تابستان سال آینده بخش دیگری از نیروگاه‌ها به ظرفیت ۱.۴ هزار مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی نیز سال آینده و  ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود:برای جبران ناترازی‌های صنعت برق باید مدیریت مصرف و همچنین اجرای طرح‌های توسعه نیروگاهی و افزایش ظرفیت‌ها وجود داشته باشد. برنامه‌های مد نظر برای کنترل پیک بار در تابستان سال آینده طی هفته جاری تصویب می‌شود.

 به گفته محرابیان، سال گذشته ۱۰۹ اقدام تدوین و تا امروز ۹۵ درصد اجرا شد و ۵ درصد دیگر هم مربوط به واردات برق از ترکیه است. در این میان افزایش ظرفیت تامین برق به ۶ هزار مگاوات محقق شد و آخرین نیروگاه از این برنامه طی ۲۰ روز آینده هم‌گام سازی و این بسته ۶ هزار مگاواتی به طور کامل اجرا می‌شود.

کد خبر 22239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =