صنایع داخلی و کوچک بازار در صدر توجه قرار گیرند

احتمالا دور بعدی صعود بورس با توجه به شرایط کنونی یک صعود تورمی باشد و به دلیل وضعیت نامساعد بازارهای جهانی، صنایع داخلی و کوچک بازار در صدر توجهات قرار بگیرند.

به گزارش بیداربورس، حسن موسی‌پور کارشناس بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه وجود ابهامات سیاسی و اقتصادی زیاد و نبود چشم‌انداز مناسب از متغیرهای اقتصادی در ادامه سال دلیل اصلی رکود این روزهای بورس است، به بورسان گفت: خروج پول از بازار و نبود اعتماد اشخاص حقوقی به بازار سهام و نزدیک شدن به فصل بودجه شرایط را برای بازار سرمایه کمی سخت کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: ابهامات سیاسی و اقتصادی کشور، چالش‌های زیادی را ایجاد کرده است و شرکت‌های بزرگ کشور که اکثر آنها کامودیتی محور هستند با وضعیت مطلوب مواجه نبوده و چشم انداز بازارهای جهانی آنگونه که باید جالب نیست.

موسی پور با بیان اینکه به احتمال زیاد تداوم سیاست‌های انقباظی را پیش رو داشته باشیم، اظهار کرد: احتمالا دور بعدی صعود بورس با توجه به شرایط کنونی یک صعود تورمی باشد و به دلیل وضعیت نامساعد بازارهای جهانی، صنایع داخلی و کوچک بازار در صدر توجهات قرار بگیرند.

وی درباره گزارش‌های تابستان برخی نمادهای صنایعی همچون پالایشی، زراعتی، دارویی، سیمانی، کاشی و سرامیک و روانکارها نگاه مثبتی داشت.

این کارشناس بازار سرمایه درباره صنعت لاستیک و تایر هم چشم‌انداز مناسبی را متصور بود اما به عقیده وی بهبود این گروه نیاز به گذشته زمان دارد.

به گفته موسی پور؛ صنعت لاستیک و تایر می‌تواند جزو صنایعی باشد که تجربه p/e‌های گذشته را پیش روی خود داشته باشد اما نیاز است افزایش نرخ‌ها انجام شده و باید فرصت داد تا بهای تمام شده خرید شرکت‌ها کاهش یابد تا در صورت‌های مالی آنها مشاهده شود.

وی اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر ابهاماتی که بر سر بازار است کاهش یافته و با مدیریت درست شرایط بهتری برای بازار سرمایه فراهم شود.

کد خبر 22527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =