افزایش تمایل خرید سهام در صندوق‌های درآمد ثابت، با طرح بیمه سهام

به گفته معین شفیعی، بیمه سهام محرک خوبی برای ورود فعال‌تر صندق‌های بادرآمد ثابت به بازار سرمایه خواهد بود و از این طریق نقدینگی بیشتری به بازار تزریق می‌شود که محرک بخش تقاضا در بازار نیز خواهد شد.

به گزارش بیداربورس معین شفیعی، مدیرعامل کارگزاری امین سهم، با اشاره به بسته حمایتی ۱۰ بندی سازمان بورس از بازار سرمایه، اظهار کرد: این بسته، حمایت از بازارهای اول و دوم بورس و فرابورس را شامل می‌شود و به همین دلیل، بخش بزرگی از بازار را نسبت به طرح‌های پیشین پوشش می‌دهد.

او بیمه سهام را نقطه قوت این بسته برشمرد و افزود: شرایط بازار طی مدت اخیر به گونه‌ای بود که صندوق‌های بادرآمد ثابت به دلیل تعهد خود برای پرداخت سود ثابت، کمتر تمایل به خرید داشتند؛ اکنون با بیمه سهام، صندوق‌های با درآمد نیز با یک اطمینان مطلوب به خرید سهام متمایل خواهند شد. با این اقدام، حجم نقدینگی زیادی را به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود و محرک بخش تقاضا در بازار نیز خواهد شد.

معین شفیعی با اشاره به اینکه دولت پشتیبان این طرح است، تصریح کرد: این نکته باید در ردیف بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود تا دریابیم دولت چه میزان بودجه به این امر اختصاص خواهد داد.

به گفته این فعال بازار سرمایه، با بیمه سهام، اطمینان خاطری به سهامداران خرد داده می‌شود که جذابیت بازار سرمایه را نیز افزایش می‌دهد و تا حدودی فشار را از سمت عرضه می‌کاهد.

کد خبر 23164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =