۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
از انبار بورسی‌ها چه خبر؟

براساس آمار مربوط به درصد تغییر شاخص تولید صنایع بورسی طی شهریور و مهر ۱۴۰۱ درمقایسه بامدت مشابه سال قبل، خودرو، محصولات فلزی و منسوجات صدرنشین‌های شاخص تولید کشور هستند. 

به گزارش بیداربورس و براساس آمار مربوط به درصد تغییر شاخص تولید صنایع بورسی طی شهریور و مهر ۱۴۰۱ درمقایسه بامدت مشابه سال قبل، خودرو، محصولات فلزی و منسوجات صدرنشین‌های شاخص تولید کشور هستند. 

بالاتربودن رشد فروش از رشد تولید 
در ماه مورد بررسی در کل صنایع بورسی، موجودی انبار در سطح صنایع کاهش یافته که با توجه به رشد مثبت شاخص کل تولید، نشاندهنده بالاتربودن رشد فروش از رشد تولید و همچنین افزایش تقاضای موثر نسبت به تولیدات فعلی صنعتی است. 

انبار کدام صنایع خالی است؟
تغییر در موجودی انبار درمهر ۱۴۰۱ در صنایع شیمیایی، فلزات اساسی، کانی‌های غیرفلزی و صنایع غذایی مثبت، و درمقابل در گروههای صنایع خودرو و قطعات و صنایع دارویی، منفی است.

صادراتی‌ها در اوج؟!
 استمرار رشد بیشتر شاخص تولید در صنایع بورسی با صادرات محوری شدید برای دومین ماه متوالی در مقایسه با صنایع بورسی با صادرات محوری کم ضمن رشد بالا و نزدیک به ۱۵ درصدی شاخص تولید در صنایع با محوریت بالای واردات و در مقابل استمرار رشد منفی شاخص تولید در صنایع با محوریت کم واردات شده است. 

از انبار بورسی‌ها چه خبر؟

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =