تخلف‌زدایی میکنیم

مجید عشقی در نشست با خبرنگاران در خصوص عملکرد سازمان بورس تا شهریور ۱۴۰۱ گفت: در یک سال گذشته به دلیل وجود مسائل روانی، بازار سختی برای سرمایه‌گذاران پدید آمد. 

به گزارش بیداربورس، مجید عشقی در نشست با خبرنگاران در خصوص عملکرد سازمان بورس تا شهریور ۱۴۰۱ گفت: در یک سال گذشته به دلیل وجود مسائل روانی، بازار سختی برای سرمایه‌گذاران پدید آمد. 
وی افزود: برنامه سازمان بورس در ۳ محور و ۱۰ برنامه کلان تعریف شد.
عشقی تشکیل بسته ۱۰بندی در پاسخ به نگرانی‌های بودجه، پرداخت الکترونیک سودهای رسوبی، پیگیری پرداخت یک جای سود سهام عدالت، نمایش عمق مظنه برای همه سهامداران، تشویق گزارش‌گری ناهنجاری (سوت‌زنی)، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به دارندگان اطلاعات نهانی، بازنگری در فرم افشای اطلاعات کدال ، بازنگری در گزارش تفسیری را از جمله اقدامات سازمان بورس در یک سال گذشته برشمرد. 

اصلاح قانون بازار در مجلس 

وی افزود: درخصوص بحث اصلاح قانون بازار جلساتی با مجلس انجام و در حال نهایی شدن و ارائه در صحن علنی مجلس است.

تخلف‌زدایی میکنیم 

رئیس سازمان بورس با اشاره به تخلفات در بازارسرمایه گفت: بسیاری از تخلفات به دلیل مشکل در روند و پروسه قانونی است که سعی میکنیم با اصلاح قوانین، تخلف‌زدایی را در دستور کار داشته باشیم.

پذیرش شرکت‌های استارتاپی 

عشقی با تاکید بر سختی پذیرش شرکت‌های استارتاپی  اضافه کرد: دستورالعمل پذیرش شرکت‌های استارتاپی هم در دستور کار بود که در نهایت منجر به عرضه تپسی شد. 
وی در خصوص تشکیل کمیته کیفری برای حل شکایات گفت: با توجه به عدم آگاهی قضات از شرایط بازار سرمایه یک کمیته میانجی‌گری تشکیل شد که شکایات پیش از دادگاه در این کمیته بررسی می‌شود.

سابقه تخلف مدیران ناشران منتشر می‌شود 

عشقی با اشاره به عدم اجرای ۱۳ ساله ابلاغیه انتشار سوابق تخلفاتی و کیفری مدیران ناشران و نهادهای مالی گفت: به دلیل حساسیت های بالا، این دستور چندین بار مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت قرار است که تخلفات مدیران ناشران و نهادهای مالی پس از ابلاغ این دستورالعمل در سایت سازمان بورس منتشر شود. 

۱۵ موافقت اصولی برای تشکیل کارگزاری 

وی با اشاره به اهمیت تسهیل تشکیل نهادهای مالی و صندوق‌ها اضافه کرد: ۱۵ موافقت اصولی کارگزاری صادر شده که ۵ کارگزاری به مرحله نهایی رسیده‌اند. ۵۰ موافقت اصولی برای سرمایه گذاری هلدینگی هم وجود داشته که حدود ۲۳ عدد آن در مراحل نهایی است. 

ورود خودروهای پرتیراژ در بورس کالا 

عشقی عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از مهم‌ترین نقاط عطف عملکرد سازمان دانست و اعلام کرد: با توجه به ورود خودروهای پرتیراژ، اصلاح قیمت گذاری دستوری هم در دست انجام است. 

گواهی صرفه‌جویی انرژی در راه است

رئیس سازمان بورس راه‌اندازی گواهی سپرده کالایی، گواهی صرفه‌جویی، قراردادهای آتی جدید، انتشار اوراق گسترده اوراق بیمه سهام برای صندوق‌های درآمد ثابت، ران‌اندازی معاملات اختیار معامله، اوراق اختیار فروش تبعی و افزایش بکارگیری قراردادهای مشتقه را از دیگر مواردی اعلام کرد که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

نظارت بر تخلفات سبدگردان‌ها و صندوق های سرمایه‌گذاری 

عشقی در خصوص نظارت بر بورس‌ها گفت: یک سال گذشته تلاش شده که به سمت نظارت هوشمند حرکت شود که در این مهم بحث نظارت بر تخلفات سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار بوده است. 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 24108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =