۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
ذخایر گندم هند کاهشی شد

داده‌ها نشان داد که ذخایر گندم در انبارهای دولتی هند تا اوایل ماه آینده حدود ۱۳ درصد از سطح فعلی کاهش می‌یابد اما کافی خواهد بود.

به گزارش بیداربورس، ذخایر گندم در انبارهای دولتی در ماه دسامبر به پایین‌ترین حد خود در شش سال اخیر سقوط کرد زیرا قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضا و کاهش موجودی‌ها به بالاترین حد خود رسید. هند، دومین تولیدکننده بزرگ گندم در جهان، صادرات خود را در ماه می ممنوع کرد.

طبق بیانیه دولت هند، حدود ۱۵.۹ میلیون تن گندم از اول ژانویه در دسترس خواهد بود که بالاتر از نیاز ۱۳.۸ میلیونی است. در حال حاضر حدود ۱۸.۲ میلیون تن در دسترس است. افزایش کاشت محصول گندم در مقایسه با سال گذشته می‌تواند ذخایر را از آوریل افزایش دهد.

در بیانیه آمده که دولت هند تضمین کرده است که ذخیره کافی غلات غذایی برای برآورده کردن نیازهای رفاهی سراسر  این کشور وجود دارد و قیمت‌ها تحت کنترل باقی می‌ماند. این بیانیه در حالی بیان می‌شود که قیمت گندم در کشور به دلیل کاهش عملکرد، افزایش یافته است. دولت علت این امر را کاهش تولید در فصل گذشته می‌داند و این واقعیت است که کشاورزان محصول را در بازار آزاد به قیمت‌هایی بالاتر از قیمت‌های تضمین شده دولتی فروختند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های دولتی نشان داد که ذخایر گندم در فروشگاه‌های دولتی از ۳۷.۸۵ میلیون تن در سال گذشته به ۱۹ میلیون تن در اول دسامبر کاهش یافت. آخرین باری که ذخایر ماه دسامبر به این پایین رسید در سال ۲۰۱۶ بود، زمانی که خشکسالی در دو سال گذشته به تولید گندم آسیب زد.

کد خبر 24799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =