پیگیری‌های سازمان بورس، موانع بسیاری را از صنعت پتروشیمی رفع کرده است

مهدوی ابهری گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای حرکت سرمایه به سمت تولید، همکاری دوجانبه بین سازمان بورس و صنایع است. خوشبختانه از زمان روی کارآمدن آقای عشقی جلسات متعددی به منظور رفع موانع صنعت پتروشیمی بین انجمن و سازمان بورس صورت گرفته است. نتایج پیگیری‌های سازمان بورس را می‌توان در تصمیمات مجلس شورای اسلامی و دولت مشاهد کرد.

به گزارش بیداربورس مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در رابطه با همکاری سازمان بورس با فعالان صنعت پتروشیمی به منظور رفع موانع و مشکلات این صنعت اظهار کرد: بر اساس آمار منتشره اکنون سهم پتروشیمی‌ها در بازار سرمایه نسبت به گذشته قابل توجه‌تر شده است؛ به همین خاطر تولیدکنندگان حاضر در این صنعت باید به منظور رفع موانع و مشکلات رابطه نزدیکی با مسئولان مربوط در سازمان بورس داشته باشند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های اقتصاد کشور اکنون این مسئله است که سرمایه‌ها به جای حرکت به سمت تولید، جذب بازارهای غیرمولد شده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد: در حال‌حاضر بنا بر تجربیات حاصل از گذشته و تحقیقات صورت گرفته یکی از مهم‌ترین راهکارهای حرکت سرمایه به سمت تولید، همکاری دوجانبه بین سازمان بورس و صنایع است؛ زیرا مسئولان مربوط به واسطه این همکاری‌ها می‌توانند چالش‌ها و مشکلات صنایع را به دستگاه‌های مسئول اطلاع دهند.

ابهری مهدوی تصریح کرد: خوشبختانه از زمان روی کارآمدن آقای عشقی جلسات متعددی به منظور رفع موانع صنعت پتروشیمی بین انجمن و سازمان بورس صورت گرفته است.

او بیان کرد: نتایج پیگیری‌های سازمان بورس به منظور رفع مشکلات مطرح شده در جلسات مذکور را می‌توان در تصمیمات مجلس شورای اسلامی و دولت مشاهد کرد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: از آنجایی که در اکثر مواقع حدود هفتاد درصد بحث هزینه پتروشیمی‌ها به خوراک بازمی‌گردد، در همین راستا براساس قانون و آیین‌نامه پیشنهاد اصلاح فرمول نرخ خوراک در میز صنعت سازمان بورس مطرح شده است. با رفع این موضوع شرکت‌های پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشران سودآوری قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

مهدوی ابهری در پایان تصریح کرد: افزون بر بحث خوراک، مسئله حامل‌های انرژی نیز یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی صنعت پتروشیمی است که در میز صنعت مورد بررسی قرار گرفته که امید می‌رود با پیگیری‌های سازمان بورس این دو موضوع در بودجه ۱۴۰۲ اصلاح شوند.

کد خبر 24807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =