۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
ین اوج گرفت

ین هفته را با افزایش آغاز کرد و این صعود به دلیل برنامه‌ریزی برای تجدیدنظر در توافقنامه ۱۰ ساله با بانک ژاپن (BOJ) و پتانسیل افزایش انعطاف‌پذیری در اطراف هدف تورم دو درصدی توسط نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، این ارز اوایل دوشنبه (۱۹ دسامبر) تا ۰.۶ درصد تقویت شد و به ۱۳۵.۷۹ در هر دلار رسید زیرا معامله‌گران اولین فرصت خود را برای پاسخ به نظرات گزارش شده توسط خبرگزاری کیودو (Kyodo) در روز شنبه به نقل از منابع دولتی ناشناس دریافت کردند.

اگر این موارد تایید شوند، با اظهارات کیشیدا در ماه ژوئن که گفت انتظار دارد بانک مرکزی به هدف تورم دو درصدی خود پایبند باشد، در تضاد خواهند بود.

ین بدترین ارز اصلی در سال جاری بود زیرا اصرار هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن بر خرید مقادیر هنگفت اوراق قرضه دولتی به این معنی بود که بازده ژاپن پایین ماند اما بانک‌های مرکزی جهانی برای مبارزه با تورم نرخ بهره را افزایش دادند.

کیشیدا این موضوع را با مدیر بعدی بانک مرکزی که در آوریل جانشین کورودا خواهد شد، در میان خواهد گذاشت.

هفته گذشته بلومبرگ گزارش کرد که مقامات بانک مرکزی ژاپن پس از بررسی دقیق رشد دستمزدها و هرگونه کندی در اقتصاد جهانی، احتمال بازنگری سیاست در سال آینده را پیش‌بینی کردند.

شینسوکه کاجیتا، استراتژیست ارشد هلدینگ رزونا در توکیو، گفت: «در حال حاضر حتی قبل از گزارش منتشر شده کیودو، بازبینی احتمالی بیانیه دولت و بانک مرکزی ژاپن موضوع بازار برای سال آینده بوده است اما این گزارش همچنان به خرید ین دامن می‌زند زیرا نشست بانک مرکزی ژاپن در حال نزدیک شدن است و تصمیمات سیاست پولی نسبتا سختگیرانه در ایالات‌متحده و اروپا در هفته گذشته بر تضاد مواضع کذایی بانک مرکزی ژاپن تاکید کرده است».

کد خبر 24907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =