بازار به ثبات رسیده و در وضعیت متعادلی قرار دارد

عضو جدید شورای عالی بورس مدعی شد: سهامداران حقیقی و حقوقی به دلیل ایفای نقش حمایتی دولت، دیگر نگران نیستند و بازار به تعادل و ثبات رسیده است!

به گزارش بیداربورس، غلامرضا مصباحی مقدم که از ماه گذشته عضو شورای عالی بورس شده درباره تدابیر دولت و سازمان بورس برای بهبود روند وضعیت بورس به ایرنا گفت: بیمه سبد سهام سرمایه گذاران حقیقی تا سقف ١٠٠ میلیون تومان و با سود تضمین شده ٢٠ درصدی سالانه از جمله تصمیماتی بود که منجر به بهبود وضعیت بازار و بازگشت دوباره اعتماد شد. 

وی افزود: با این اقدام سرمایه‌گذاران خرد و نگران می‌توانند نسبت به حفظ سرمایه‌، مطمئن و دیگر تحت تاثیر نوسانات در صف فروش قرار نگیرند. همین امر منجر به کاهش رفتارهای هیجانی سهامداران و ایجاد ثبات بازار می‌شود. سهامداران عمده و حقوقی‌ هم می‌توانند از طریق تحلیل، وضعیت بازار و شرایط شرکت‌ها تصمیم‌گیری کنند. بنابراین این سهامداران هم به دلیل تحلیل‌ها، نگران سرمایه‌گذاری نیستند.

مصباحی مقدم ادامه داد: کاهش قیمت نفت در گذشته به مراتب با تاثیر منفی بر بورس همراه شد و سهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی‌ با روند منفی روبرو شدند. این موضوع برای مدتی موقت منجر به نوسان و افت شاخص شد اما بازار به ثبات رسیده و در وضعیت متعادلی قرار دارد و امید به تداوم این وضعیت است اما به معنای آن نیست که شاخص هیچ افت و خیزی نداشته باشد. زیرا نوسان ذات بازار است.

کد خبر 25042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =