انتقاد از ریزش ۳۳ درصدی ریال فقط در دو هفته

نماینده مجلس با انتقاد از ریزش ۳۳ درصدی ریال فقط در دو هفته، خواهان استعفا و کناره گیری برخی اعضا هیات دولت شد.

به گزارش بیداربورس، کاظم موسوی گفت: ایران جزو نخستین کشورهای ثروتمند دنیا و دارای گاز، نفت، پتروشیمی و منابع قوی انسانی دارد اما چرا ارزش پول ملی باید تحقیر شود؟ مگر تورم جز به معنای کاهش ارزش پول ملی نیست؟

وی افزود: ارزش پول ملی نشان دهنده وضعیت و اعتبار اقتصادی است و دشمنان با هدف قرار دادن ارزش پول ملی به دنبال کاهش قدرت حضور ایران در بازارهای جهانی هستند. ارزش پول ملی به دلیل وضعیت بازار ارز و گرانی دلار طی دو هفته اخیر بیش از ۳۳درصد کاهش یافت که در شأن و صلاح مردم نیست. آن هم در شرایطی که ارز به میزان کافی وجود دارد.

این نماینده ادامه داد: عدم مدیریت‌ها و بعضاً بی‌توجهی‌ها، مقدمات بروز این مسائل بوده و بانک مرکزی باید به عنوان متولی و مسئول مستقیم، پاسخگو  باشد. یکی از مشکلات فعلی عدم پایبندی بانک مرکزی به تکالیف برای تسویه تعهدات ارزی بخش کشاورزی است.

موسوی با اشاره به بی ثباتی قیمت‌ها و گرانی کالاها تحت تأثیر بازار ارز، گفت: مردم ایران مستحق این وضعیت نیستند و رهبر نیز بارها به مجلس، دولت و قوه قضائیه تاکید کردند باید مشکلات مردم را رفع کنند. آیا برخورد مسئولان باید این باشد؟ اگر جای برخی از اعضای کابینه دولت بودم، استعفا داده و کنار می‌رفتم.

کد خبر 25147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =