سه حمایت بودجه ۱۴۰۲ از بورس و اثر ورود پول حقیقی ها به بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر ورود پول حقیقی ها در روند صعودی بورس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ سه مورد برای حمایت از بازار لحاظ خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، علی مومنی با بیان اینکه افت ارزش معاملات خرد در هفته گذشته و دیروز، ناشی از نامشخص بودن تکلیف بازار بود و بسیاری از ریسک ها تا حدود زیادی مرتفع شدند به فارس گفت: ورود پول حقیقی به بازار که هفته‌های گذشته رخ داده، می‌تواند روند صعودی بورس را قطعی کند.

وی افزود: پول‌های پارک شده و جدید سرمایه گذاران خرد نشان می دهد، سایر بازارها اشباع شدند و بورس به دلیل عقب ماندگی از سایر بازارها همچنان مستعد رشد است. دولت همچنان در حال حمایت از بورس است. طبق شنیده‌ها در بودجه ۱۴۰۲ سه مورد برای حمایت از بازار سرمایه لحاظ خواهد شد. در لایحه بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت سهامداران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار می شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: قرار است به منظور تقویت بنیه شرکت‌های بازار، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه اختصاص پیدا می‌کند با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه شود. با این اقدام، شرکت‌های بورسی به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌ها بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مومنی افزود: شنیده ها حاکی از آن است طبق لایحه بودجه همه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می ‌شوند تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی ‌شوند و تنها این مالیات یکبار و در زمان تبدیل به کالا اخذ خواهد شد.

کد خبر 25570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =