دولت باید بودجه چند دوازدهم را ضمیمه لایحه کند

رئیس مجلس با اعلام اینکه برنامه ششم برای یک سال تمدید شده و اجازه تمدید ندارد، گفت: به دلیل سپری شدن بیش از ۱۷ روز از دی، دولت باید بودجه چند دوازدهم را ضمیمه لایحه کند.

به گزارش بیداربورس، محمدباقر قالیباف با بیان اینکه نمی‌توان مجلس را سلیقه‌ای اداره کرد در پاسخ به تذکر میرتاج‌الدینی گفت: برنامه ششم یک بار و برای یک سال تمدید شده و اجازه تمدید ندارد. ماده ۱۸۰ آیین‌نامه دقیقا مشخص کرده چگونه باید روند بررسی برنامه پنج ساله در مجلس صورت گیرد و بودجه‌ بدون قانون برنامه تصویب نشود.

وی افزود: دولت قرار بوده برنامه هفتم توسعه را براساس توافق به سرعت در دی‌، تقدیم مجلس کند ولی با توجه به سپری شدن بیش از ۱۷ روز از دی ، بودجه چند دوازدهم باید ضمیمه لایحه شود. مجلس نیز با سرعت ابتدا برنامه هفتم توسعه را بررسی می‌کند و اگر به بودجه نرسید براساس ماده ۱۸۴ بودجه چند دوازدهم به تصویب می‌رسد. از نمایندگان انتظار می رود نظرات شخصی را به عنوان نظرات مجلس اعلام نکنند !

بر اساس این گزارش، محمدرضا میرتاج‌الدینی در تذکری گفت: همکاری و تعامل بین مجلس اقتضا می‌کند به آسانی از این مسائل مهم عبور نشده و تدبیری برای تمدید برنامه ششم توسعه صورت گیرد و سپس برنامه هفتم بررسی شود.

وی افزود: دولت حدود دو هفته لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده اما از آنجا برنامه هفتم را هنوز ارائه نکرد. بنابراین هیئت رئیسه لایحه بودجه را نگه داشته تا دولت برنامه هفتم را تکمیل کند. بدین ترتیب دو هفته رسیدگی لایحه بودجه سال آتی عقب افتاد.

کد خبر 25575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =