یک شرکت جدید بورسی می‌شود

در نشست خبری عرضه اولیه شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، بوژمهرانی نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل این شرمت با اشاره به این موضوع که شرکت وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است، گفت: کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان را میتوان مدرن ترین کارخانه حال حاضر کشور در زمینه روغن کشی معرفی کرد.

به گزارش بیداربورس در نشست خبری عرضه اولیه شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان، بوژمهرانی نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل این شرمت با اشاره به این موضوع که شرکت وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است، گفت: کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان را میتوان مدرن ترین کارخانه حال حاضر کشور در زمینه روغن کشی معرفی کرد.  
وی میزان سرمایه شرکت را  ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت صبا ۷۱ درصد و سازمان اقتصادی کوثر با ۲۸
سهامداران عمده شرکت هستند.

** مواد اولیه  
بوژمهرانی ظرفیت اسمی  را ۱۵۰ هزار تن، ظرفیت عملی را ۱۰۸ هزار تن و ظرفیت واقعی شرکت را ۷۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: مواد اولیه مصرفی دانه سویا  بوده و تقریبا تمام دانه‌های سویا از قاره آمریکا و اروپای شرقی واردات میشود.  

** برنامه‌های آتی  
مدیرعامل شرکت اضافه کرد:  واردات مستقیم دانه‌های روغنی، خرید دانه های روغنی تولید داخل، خرید دسته دوم دانه‌های روغنی وارداتی 
و انجام عملیات کارمزدی از جمله برنامه های آتی شرکت هستند.  

** محصولات تولیدی 
مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان نواع کنجاله دامی و روغن خام،  گنجاله سویا پروتئینی، روغن سویای لیسیتین گیری شده، لیسیتین خوراکی، پروتئین سویای انسانی با استفاده از ظرفیت خالی صنایع، انواع روغن تسویه و روغن بسته بندی با برند لیفود را از جمله محصولات تولیدی شرکت معرفی کرد.  

** روند سودآوری  
بوژمهرانی گفت: در ۱۴۰۱ سود ناخالص بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۸۴ میلیارد تومان و سود خالص بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان بوده است.  
یکی از دلایل جهش سود این است که براساس تمام ظرفیت شرکت خرید شده بود که همین زمینه افزایش نقدینگی و اخذ تسهیلات خوبی را فراهم کرد.  
وی افزود: درآمدهای عملیاتی نیز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که  تاثیر مستقیم از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته است.  

** پتانسیل و استراتژی  
نائب رییس هیات مدیره دارا بودن و اخذ تحقیق و توسعه فعال، نصب خط تولید توسط شرکت آندروتی ایتالیا و استفاده از تجهیزات به روز از برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی، شفافیت عملیات مالی، اعتبار بالای بانکی، جایگاه بالای تجاری و بازرگانی و کیفیت بالای محصولات تولیدی و اعتبار برند را از جمله پتانسیل های عمده شرکت دانست و گفت: استراتژی شرکت تهیه مواد اولیه از طریق واردات مستقیم، افزایش تولید و فروش محصولات در بازار داخلی و برون مرزی، ترویج و مشارکت در کشت دانه‌های روغنی، افزایش سبد محصولات با برند لیفود و استفاده از پتانسیل‌های دانش‌بنیان جهت توسعه تولیدات و فرآیندهای شرکت است.  

** توضیحاتی در خصوص ارزشگذاری
در ادامه این نشست  قاسمی نماینده شرکت تامین سرمایه امین به عنوان ارزش گذار شرکت گفت:  ارزش گذاری بر اساس صورت‌های مالی ۹۶ تا ۱۴۰۰  و صورت های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ و ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بوده است
وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی در اردیبشهت حذف شد که همین موضوع افزایش چشمگیری در فروش شرکت داشته است.  
قاسمی ادامه داد: از ۹۷ تا ۱۴۰۰ متوسط نرخ رشد سالانه درآمد عملیاتی و سود خالص به ترتیب ۲۲ و ۵۶ درصد بوده است. عمده درآمد عملیاتی شرکت از فروش محصولات تولیدی است
وی روش های ارزش گذاری را مبتنی بر جریانات نقدی، مبتنی بر بازار، مبتنی بر دارایی اعلام و بیان کرد: ارزش جمع بندی کل سهام خرد ۵۷۰ میلیارد تومان و ارزش جمع بندی هر سهم خرد هزار و ۵۶ تومان برآورد شده است.

کد خبر 25807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =