نفت در ۲۰۲۷ به ۷۱ دلار در هر بشکه میرسد

در دسامبر ۲۰۲۲ ،متوسط بهای جهانی نفت خام حدود ۹.۳  دلار در هر بشکه کاهش یافت و به ۷۸.۱ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم طی ماه‌های مشابه از سال ۲۰۱۳ تاکنون است. طبق گزارش ژانویه ۲۰۲۳ بانک جهانی، برآورد میشود متوسط بهای جهانی نفت خام در پایان سال ۲۰۲۲ با افزایش حدود ۲۸ دلار در هر بشکه نسبت به سال قبل ، به حدود ۹۷ دلار در هر بشکه برسد

به گزارش بیداربورس در دسامبر ۲۰۲۲ ،متوسط بهای جهانی نفت خام حدود ۹.۳  دلار در هر بشکه کاهش یافت و به ۷۸.۱ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم طی ماه‌های مشابه از سال ۲۰۱۳ تاکنون است. طبق گزارش ژانویه ۲۰۲۳ بانک جهانی، برآورد میشود متوسط بهای جهانی نفت خام در پایان سال ۲۰۲۲ با افزایش حدود ۲۸ دلار در هر بشکه نسبت به سال قبل ، به حدود ۹۷ دلار در هر بشکه برسد و پیشبینی شده که متوسط بهای نفت خام برای سال ۲۰۲۳ هم کاهش یافته و حدود ۸۸ دلار در هر بشکه باشد. چشم‌انداز میان‌مدت بازار نفت خام ارائه شده توسط صندوق بین‌المللی پول در اکتبر ۲۰۲۲ نشان میدهد که روند کاهشی بهای نفت خام جهان طی سال‌های بعد با سرعتی ملایم استمرار یافته و در سال ۲۰۲۷ به حدود ۷۱ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

نفت در ۲۰۲۷ به ۷۱ دلار در هر بشکه میرسد

*چشم‌انداز شاخص قیمت کالاهای اساسی با توجه به نرخ نفت

از سوی دیگر پیک شاخص قیمت کالاهای اساسی در حوزه انرژی و غیرانرژی در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. در این سال از یکسو شاهد سرعت بالای افزایش نرخ اقلام انرژی تا ۵۹ درصد در مقایسه با سال قبل بودیم و از سوی دیگر افزایش ۱۰.۴ درصدی برای اقلام غیرانرژی هم رخ داد.

نفت در ۲۰۲۷ به ۷۱ دلار در هر بشکه میرسد

 از این رو متوسط بهای نفت خام برنت در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه بود که انتظار افت آن تا رقم ۸۸ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۳ وجود دارد. البته با وجود پیشبینی استمرار افت توام شاخص بهای اقلام انرژی و غیرانرژی در سال ۲۰۲۴، همچنان ارقام بالاتر از سال ۲۰۲۱ خواهند بود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 26059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =