تاثیر افزایش احتمالی قیمت‌ شکر بر شرکت‌های بورسی

با وجود اینکه افزایش قیمت شکر توسط دبیر این انجمن تکذیب شد، تغییر در قیمت این کالای اساسی می‌تواند بر بازدهی شرکت‌های بورسی مرتبط تاثیرگذار باشد.

به گزارش بیداربورس، با وجود اینکه دولت اعلام کرده بود که در سه ماهه نخست سال هیچ افزایش قیمتی نداریم، قیمت برخی کالاها به آرامی در حال رشد بوده و گمانه‌زنی‌هایی از افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی نیز مطرح می‌شود.
برخی منابع خبری از افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر در آستانه ماه رمضان خبر داده‌اند، اما در همین راستا بهمن دانایی دبیر اجرایی انجمن صنفی کارخانه‌های قند این موضوع را تکذیب کرده و گفته که هیچگونه افزایش قیمت مصوب شکر خانوار و صنف و صنعت رخ نداده و حداقل تا پایان ماه رمضان قیمت‌ها بدون تغییر خواهد ماند.
از سوی دیگر، گفته می‌شود که برخی محصولات لبنی نیز به آرامی قیمت خود را افزایش داده‌اند که این موضوع نیز خلاف اعلام رییس‌جمهور است.
با این حال افزایش قیمت شکر و سایر مواد غذایی می‌تواند اندکی اوضاع سهام شرکت‌های غذایی بورسی مرتبط به این محصولات را بهبود بخشد.
از سوی دیگر رئیس جمهور امروز اعلام کرده که دولت همواره در حال تلاش برای بهبود فضای بازار سرمایه است، اما بعید به نظر می‌رسد که با ثبات قیمت‌ها در این ماه‌ها، با توجه به اینکه پارامترهای دیگر، تغییر چندانی نداشته، بهبودی در فضای بازار سرمایه ایجاد شود.
در عین حال تحقق وعده دولت در ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها در وضعیت بازار سرمایه تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 2621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =