اصلاخ قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و گاز صنایع بورسی از اولویت های لایحه بودجه است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تثبیت حقوق ورودی کالاهای اساسی و اصلاح افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها و گاز صنایع بورسی را از اولویت‌های لایحه بودجه۱۴۰۲ دانست.

به گزارش بیدار بورس، علی جدی یکی از اولویت حوزه صنایع در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را اصلاح خوراک پتروشیمی ها و گاز صنایع دانست و به ایسنا گفت:  چون دولت مبلغی را برای صنایع اضافه کرده بود، کمیسیون به دنبال این است تا گرانی گاز صنایع را اصلاح کند.

وی افزود: یکی از دیگر موارد، حقوق ورودی کالاهای اساسی است که در بودجه سال جاری اصلاح و برای کالاهای اساسی از ۴ به یک درصد کاهش یافت. دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ این کاهش حقوق گمرکی را فقط برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته بود که در کمیسیون صنایع قرار شد مثل مصوبه سال جاری و عین همان مبلغ در نظر گرفته شود. مالیات بر درآمد نیز سال گذشته ۵ درصد بود و اصناف و صنایع درخواست کاهش آن را داشتند و برای کمک از ۲۵ به ۵ درصد کاهش یافت.  

جدی ادامه داد:‌ حداقل معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت و حقوق بگیران ۷ میلیون تومان بود اما معافیت از مالیات برای اصناف در سال آینده ۴۶ میلیون تومان در نظر گرفته شد و قرار است در کمیسیون برای ۸۴ میلیون تومان سابق مطرح شود. چراکه حدود ۸۰۰ هزار نفر از اصناف شامل این بخشودگی می شوند.

کد خبر 26695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =