هشدار مدیریت بحران تهران برای بارش سنگین برف و باران و توصیه ها

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پیش‌بینی بارش شدید برف پایتخت برای امروز از آماده‌باش مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش بیداربورس، علی نصیری با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش شدید برف و باران در اکثر مناطق تهران به ایسنا گفت:‌ طبق پیش‌بینی از صبح امروز فعالیت سامانه بارشی در پایتخت آغاز می شود که این سامانه ابتدا مناطقی از شمال غرب و شمال تهران را تحت تاثیر قرار داده و سپس دیگر مناطق شرقی و جنوبی را نیز متاثر می کند.

وی افزود: شدت این بارش‌ها از روزهای گذشته در تهران بیشتر و مدت زمان آن هم طولانی‌تر است و پیش‌بینی شده میزان بارش برف در نقاط مختلف تهران از ۱۰ میلی‌متر تا ۱۰ سانتی‌متر هم باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی مخازن نمک و ماسه در سطح شهر تهران شارژ شده همچنین خودروها و گروه های برف‌روبی در نقاط مختلف مستقر می شوند تا در صورت بارش ناگهانی برف نسبت به بازگشایی مسیر اقدام شود. توصیه می شود شهروندان از تردد غیرضروری پرهیز و تا حد امکان از خودروی شخصی نیز برای تردد در معابر استفاده نکنند و در صورت اجبار از پارک خودرو در محل‌های نامناسب نیز پرهیز کرده و حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن مطمئن شوند.

نصیری گفت: گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی لازم است از صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال بسیار زیاد وقوع کولاک در ارتفاعات تهران تا صبح دوشنبه پرهیز کنند. پرهیز از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های سست و قدیمی، استفاده از کفش و لباس گرم و مناسب، پرهیز از موتورسواری و ... از دیگر توصیه‌هایی است که شهروندان باید جدی بگیرند.

کد خبر 26921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =