روایت گروسی از چند توافق مهم با ایران و رد غنی شده ۸۴ درصدی اورانیوم

مدیرکل آژانس با اعلام رضایت از سفر به تهران و انجام چند توافق مهم و جدید با ایران، غنی شده ۸۴ درصدی اورانیوم در فردو را رد کرد.

به گزارش بیدار بورس، رافائل گروسی بعد از سفر دو روزه‌ به تهران در کنفرانسی خبری وین با اعلام رضایت از این سفر، گفت: ایران با نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در چندین سایت هسته‌ای، افزایش بازرسی‌ها، دسترسی به اطلاعات و مکان‌ها، برگزاری جلسات فنی در فواصل زمانی کوتاه با هدف حل مسائل پادمانی باقی مانده، از سرگیری فعالیت‌های نظارتی مربوط به دوربین‌ها و سیستم‌های مانیتورینگ موافقت کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این گروهی از بازرسان چند روز دیگر به ایران خواهد رفت تا در مورد ردیابی اورانیوم سایت های اعلام نشده تحقیق شود. بنابراین بازرسی‌ها از سایت فردو ۵۰ درصد بیشتر و تجهیزات نظارتی دوباره نصب خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: درباره ذرات اورانیوم غنی شده ۸۴ درصدی در فردو هم این نکته مهم است که هیچ تولید یا انباشت اورانیوم غنی شده در این سطح وجود نداشت. در نتیجه غنی سازی و انباشت مواد هسته‌ای با غنای بالاتر از ۶۰ درصد صورت نگرفته و ایران به سطح غنی‌سازی مورد انتظار پایبند بود.

به گفته گروسی، کارهای زیاد و دشوار پیش‌روی ایران و آژانس بوده و آژانس مانند همیشه و با شفافیت کامل برای موفقیت یا عدم موفقیت بررسی ها تلاش‌ خواهد کرد.

کد خبر 27628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =