گواهی سپرده شمش طلا را همانند سهام، آنلاین بخرید

مدیرعامل شرکت تدبیرپرداز گفت: شرکت تدبیرپرداز به عنوان اولین شرکت آی تی در بازار سرمایه برای اولین بار بستر معاملات آنلاین را جهت معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران فراهم کرده است و افراد می توانند در بستر آنلاین پول را واریز کرده و شخصا خرید و فروش گواهی سپرده شمش طلا را انجام دهند.

به گزارش بیدار بورس از کالا خبر، هانی شهری، مدیرعامل شرکت تدبیرپرداز در خصوص فراهم کردن بستر آنلاین خرید فروش گواهی سپرده شمش طلا اظهار کرد: شرکت تدبیرپرداز به عنوان اولین شرکت آی تی در بازار سرمایه، بستر معاملات آنلاین را برای شرکت های کارگزاری جهت معامله گواهی سپرده شمش طلا فراهم کرده است.

وی توضیح داد: از طریق این بستر مشتریان می توانند مانند معاملات آنلاین سهام در سیستم آنلاین خود به صورت شخصی خرید و فروش گواهی سپرده شمش طلا را انجام دهند یعنی افراد در سیستم آنلاین واریز وجه انجام می دهند و سپس اقدام به خرید و فروش می کند لذا خرید و فروش به صورت شخصی و حقیقی و به صورت آنلاین و به سادگی صورت می گیرد.

شهری خاطرنشان کرد: بنابراین اشخاصی که اقدام به اخذ کد بازار مالی بورس کالا کرده و از طریق کارگزاری نیز سیستم آنلاین معاملات کالایی را دریافت کنند، می توانند اقدام به خرید و فروش آنلاین گواهی سپرده شمش طلا کنند بنابراین با امکانی که شرکت تدبیرپرداز فراهم آورده است افراد به راحتی در بستر آنلاین پول را واریز کرده و می توانند شخصا خرید و فروش کنند.

وی اضافه کرد: در خرید و فروش گواهی سپرده شمش طلا، کارگزار واسط است به طوری که یا کارگزار این گواهی را برای شما خریداری می کند یا با بستری که از سوی شرکت تدبیرپرداز فراهم شده است، خود اشخاص مستقیما می توانند خرید و فروش کنند.

** پایان نگرانی سرقت و کیفیت طلا

مدیرعامل شرکت تدبیر پرداز در مورد مزایای گواهی سپرده شمش طلا گفت: یکی از بزرگ ترین مزایای گواهی سپرده کالایی شمش طلا این است که افراد و سرمایه گذاران به راحتی و بدون اینکه فیزیک طلا را خرید و فروش کنند، می توانند گواهی های یک دهم گرمی خریداری کنند و دیگر نیاز نیست که فیزیک طلا را نگهداری کنند؛ لذا این اوراق به راحتی قابل خرید و فروش بوده و نگهداری آن بسیار آسان است و نگرانی از بابت سرقت و کیفیت نیز وجود ندارد.

وی افزود: همچنین این گواهی به نام خود شخص بوده و نگهداری آن در شرایط تورمی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خرد و راهی مطمئن و امن برای سرمایه گذاری است.

وی در خصوص راه اندازی قرارداد آتی شمش طلا نیز گفت: قرارداد آتی شمش طلا که قرار است به زودی راه اندازی شود برای سرمایه گذاران حرفه ای تر به شمار می رود که براساس پیش بینی نوسانات دلار می توانند قرارداد آتی شمش طلا را به صورت قرارداد های آتی یک ماهه و دو ماه خرید و فروش کنند و با راه اندازی این قرارداد،زنجیره ابزارهای مالی بر پایه شمش طلا در بورس کالا تکمیل می شود.

کد خبر 27967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =