۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
چین اقتصاد را به چالش کشید

کاهش رشد فعالیت کارخانه‌های چین، چشم‌انداز بهبود اقتصادی را به چالش می‌کشد.

به گزارش بیداربورس، داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی چین در ماه مارس سرعت کمتری داشت و شک و تردید قدرت بهبود فعالیت کارخانه پس از کرونا در میان تقاضای ضعیف‌تر جهانی و رکود بازار ملک ایجاد کرد.

پس از پایان سیاست کرونایی چین در دسامبر و تقویت حمل‌ونقل، مسکن و ساخت‌وساز، بخش خدمات قوی‌تر بود و فعالیت‌ها با سریع‌ترین سرعت در  ۱۲ سال اخیر گسترش یافت.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS)، شاخص مدیران خرید بخش تولید در برابر ۵۲.۶ ماه فوریه به ۵۱.۹ رسید و این مقدار اندکی فراتر از انتظارات ۵۱.۵ اقتصاددانان رویترز بود و منجر به تقویت یوان در برابر دلار شد.

فعالیت اقتصادی چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافت زیرا مصرف و سرمایه‌گذاری زیرساختی باعث بهبود شد و فروش خرده فروشی به رشد بازگشت. با این حال، در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌های مالی در خارج از چین که به سرعت تشدید می‌شود، ممکن است این رشد مدت زیادی ادامه نداشته باشد.

هرگونه پیامد بحران اخیر بخش بانکداری جهانی می‌تواند بر تقاضای کالاهای چین تأثیر بگذارد و بر تولیدکنندگان فشار بیاورد.

بر اساس گزارش رویترز، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پس از کاهش ۳ درصد سال گذشته که یکی از ضعیف‌ترین رشدهای نزدیک به نیم قرن اخیر را تجربه کرد، در سال جاری هدف متوسطی را برای رشد اقتصادی و حدود ۵ درصد تعیین کرد.

کد خبر 28294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =