صندوق توسعه ملی با خرید قعطی ۳۳ درصد سهام بانک رسما" وارد بورس شد

صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد سهام بانک سینا را خریداری کرد و با احراز قطعیت این بلوک ۴.۵ هزار میلیارد تومانی و مدیریتی رسما" به جمع بازیگران بورس پیوست.

به گزارش بیدار بورس، ۳۳ درصد از سهام بانک سینا ۲۱ اسفند توسط بنیاد مستضعفان به وکالت از موسسه بنیاد علوی و شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا بصورت یکجا یا نقد و شرایطی در بورس عرضه و به فروش رسید.

بررسی های بورس پرس نشان داد این بلوک مدیریتی توسط صندوق توسعه ملی خریداری شده و این نهاد بعد از بنیاد مستضعفان با ۳۵.۸ درصد، دومین دارنده سهام بانک سینا با سرمایه اسمی بیش از ۲.۵ هزار میلیارد تومانی شده است.

دیروز هم این معامله با بیش از ۸.۳ میلیارد سهم "وسینا" و به ارزش ۴.۵ هزار میلیارد تومان و قیمت ۵۳۸ تومانی هر سهم پس از احراز شرایط از سوی صندوق توسعه ملی قطعی شد.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در بهمن سال قبل، سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه از طریق صندوق‌های پروژه و شرکت‌های سهامی عام جدید انجام خواهد شد.

مدیران این صندوق هم سال گذشته، برنامه ورود به بورس را اعلام کرده بودند و با دریافت کد بورسی اقدام به خرید سهام کمتر از ۱۰ شرکت به ارزش دو هزار میلیارد تومان کردند.

به گفته محمدجواد دانش معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی، هدف از سرمایه گذاری در بورس، مدیریت شرکت‌ها نیست و ۹۰ درصد از سرمایه‌ گذاری‌ها در حوزه انرژی و معادن است.

کد خبر 28620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =