مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۶۳ و ۴۶ درصدی سه شرکت صادر شد

سه شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰، ۶۳ و ۴۶ درصدی را از محل مطالبات و آورده نقدی گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش بیدار بورس، سه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان،  آبادگران کیش و بهمن لیزینگ به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۴۶، ۱۰۰ و ۶۳ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر اساس این گزارش،  "لوتوس" سرمایه فعلی را از ۲.۴ به ۳.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی، بهبود کفایت سرمایه و توسعه فعالیت‌های مالی می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۳.۵ به ۵ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

سرمایه فعلی "گکیش" هم از ۲۰.۴ به ۴۰.۹ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای جبران مخارج صورت گرفته صرف می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۴۰.۹ به ۶۱.۴ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

همچنین "ولبهمن" سرمایه فعلی را از ۳۲۰ به ۵۲۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل آورده نقدی سهامداران برای افزایش نقدینگی و حد اعتباری شرکت جهت خرید خودرو و واگذاری در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک و گسترش عملیات لیزینگ اعمال می شود.

کد خبر 28945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =