مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور اجرا می‌شود

استاندار تهران از اجرایی شدن قانون اخذ مالیات خانه‌های خالی از نیمه شهریور امسال خبر داد و گفت:‌۱۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه دولتی در تهران وجود دارد.

به گزارش بیداربورس،‌ علیرضا فخاری با تاکید بر عرضه املاک مسکونی خالی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه و پیگیری مدیران عامل شرکت های عمران این شهرها، اظهار کرد:‌ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف است پیگیر عرضه خانه‌های خالی نهادها و ‌دستگاه‌های دولتی باشد که گفته می شود تعداد خانه‌های دولتی خالی به ۱۰ هزار واحد در استان تهران می رسد.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از دلالی‌های بی‌رویه، افزود:‌ سازمان امور مالیاتی، تعزیرات و دادگستری نیز باید به کمک ‌دستگاه‌های دولتی بیایند.

وی با بیان این‌که برچیده شدن بنگاه‌های معاملات ملکی غیر مجاز در شهرهای جدید از وظایف مدیران عامل شهرهای جدید است، گفت:‌ از ۱۵ شهریورماه قانون مالیات بر خانه های خالی در تهران عملیاتی خواهد شد و این موضوع را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

استاندار تهران همچنین خطاب به شهرداران گفت: شهرداران برای ساز و کار شناسایی واحدهای خالی در شهرهای استان و بالاخص منطقه ۲۲ تهران با وزارت نیرو و ادارات برق شهرستانها و از طریق رصد کنتورها عمل کنند.

فخاری تصریح کرد: در مباحث پایان کار پروژه های ساختمانی و پروانه های ساختمانی نیز اطلاعات کاملی در شهرداری‌ها موجود است که می تواند ساز و کار مهم دیگری در شناسایی فرآیند احصاء لیست خانه های خالی هر شهر باشد.

کد خبر 29034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =