۱۲ شرکت خصوصی با مونتاژ محصولات چینی ۱۴۶.۹ هزار خودرو تولید کردند

۱۲ شرکت خصوصی طی سال گذشته با مونتاژ محصولات چینی بیش از ۱۴۶.۹ هزار خودرو تولید و عرضه کردند.

به گزارش بیدار بورس، طبق آمار دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، شرکت های خصوصی بیش از ۱۴۶.۹ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته تولید کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت مدیران خودرو بیشترین تولید و مونتاژ خودروها را داشت و با مونتاژ ۹۳.۱ هزار دستگاه از خانواده چری و با نشان ام وی ام و فونیکس، رشد ۱۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را ثبت کرد.

در بخش محصولات سواری، دومین خودروساز خصوصی با بیشترین تیراژ،  کرمان موتور بود که با رشد ۴۱ درصدی ۲۶.۴ هزار دستگاه از محصولات سواری جک را مونتاژ کرد. در این بخش، محصولات سدان و کراس اوور شامل آمارها بودند و مونتاژ KMC T۸ به عنوان خودروی کار و تجاری پیکاپ بصورت جداگانه محاسبه شد.

شرکت بهمن موتور، سومین خودروساز خصوصی با بالاترین تیراژ بود که با تولید ۱۴.۸ هزار دستگاه خودروی سواری، رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت.

شرکت فردا موتورز نیز با تولید ۶.۵ هزار دستگاه از خودروهای دانگ فنگ با نشان FMC، رشد ۲۰۶ درصدی را نسبت به سال ما قبل بدست آورد و در جایگاه چهارم خودروساز خصوصی قرار گرفت.

شرکت آرین پارس موتور هم ۳.۸ هزار دستگاه از محصول لاماری ایما مونتاژ کرد و رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.  مکث موتور با تولید ۵۴۰ دستگاه از کراس اوور تیارا در رتبه ششم و نورا موتور پارس با مونتاژ ۴۵۸ دستگاه از کراس اوور سانگ یانگ در رتبه هفتم قرار دارد.

شرکت‌هایی چون صنایع خودروسازی ایلیا، دیار خودرو، سروش دیزل مبنا، خودروسازان راین و خودروسازان بم نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۱۲ شرکت خصوصی با مونتاژ محصولات چینی ۱۴۶.۹ هزار خودرو تولید کردند

کد خبر 29064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =