ضرب العجل ۱۰ روزه ثبت نام مالکان خانه های خالی تهران / روش شناسایی

مدیر کل راه و شهرسازی تهران با اعلام۵۰۰ هزار خانه خالی یا در حال ساخت و روش شناسایی از ضرب العجل ۱۰ روزه برای ثبت نام مالکان خانه های خالی خبر داد.

به گزارش بیداربورس، خلیل محبت خواه با اشاره به عزم شورای مسکن استان برای شناسایی خانه های خالی به همشهری آنلاین، گفت: وزارت راه طبق ثبت نام شهروندان در سامانه ملی اسکان و دریافت اطلاعات از دستگاه های خدمات رسان و شهرداری، اطلاعاتی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده تا مالکان خانه های خالی را وادار به پرداخت مالیات کند.

وی ادامه داد: مبنای ثابت شدن خانه خالی، مصرف آب و برق و گاز و داده های دیگر است. بنابراین کسانی که در سامانه اسکان ثبت نام نکرده‌اند در فهرست خانه های خالی قرار می گیرند و این گروه از مالکان باید در ضرب العجل ۱۰ روزه، ثبت نام کنند. در غیر این صورت مبنا برخالی بودن خانه است. اگر هم ثابت شود که خانه خالی نیست، مالیات لغو و مبلغی هم دریافت نمی شود.

محبت خواه افزود: ۵۰۰ هزار خانه خالی یا در حال ساخت (خانه هایی که به عمد و برای گرانی بیشتر، ساخت از سوی مالک به تعویق افتاده) در استان تهران وجود دارد که باید از آنها مالیات دریافت شود. این قانون از دو سال پیش اجرا و سال به سال هم تکمیل تر می شود و صاحبان خانه‌های خالی شهر تهران و ۴۸ شهر استان بدانند دولت مصمم به ساماندهی بازار اجاره از طریق شناسایی خانه‌های خالی است.

کد خبر 29276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =