بازاری پویا در انتظار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه روزهای آتی بازار سرمایه را مساعد و پویا دانست و گفت: در معاملات امروز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به ۲۳ همت رسید و رکورد جدیدی رو از ابتدای سال ۱۴۰۱ ثبت کرد که این امر حاکی از ورود پول از سایر بازارهای موازی به بازار سرمایه است.

مائده تاج - مدیر مشتقه و درآمد ثابت سبدگردان الگوریتم در خصوص روند معاملات در آخرین روز هفته، به بیداربورس گفت: امروز شاخص کل همچنان در محدوده ۲۵۰۰ هزار واحد باقی ماند اما نکته قابل توجه و مهم امروز ارزش معاملات خرد بود که به ۲۳ همت رسید و رکورد جدیدی رو از ابتدای سال ۱۴۰۱ ثبت کرد.

وی با اشاره به اینکه این روزها یکی از اصلی‌ترین درایوهای موجود در بازار سرمایه جریان پول هوشمندی است که وارد بازار سهام میشود، تصریح کرد: این مهم باعث رشد در بازار سرمایه و ناامیدی فروشندگان شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در معاملات امروز ورود پول حقیقی به مجموع ۱۷۰۰ میلیارد و ارزش معاملات نیز به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان رسید، گفت: این روزها ابزارهای مشتقه نیز به کمک بازار آمده‌ و موجب رونق شده‌ است.

** روند قیمت دلار و طلا تحت تاثیر چه عواملی است؟

تاج با اشاره به اینکه معمولا روند قیمتی دلار به اخبار سیاسی کشور وابسته بوده است و این روزها نیز با انتشار اخبار نصب مجدد دوربین‌های آژانس اتمی شاهد روند صعودی دلار بودیم، ادامه داد: در روزهای آتی جلسه فدرال رزور در خصوص نرخ بهره برگزار خواهد شد که نتیجه آن بر نرخ طلای جهانی تاثیر بسازی خواهد داشت.

** مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بورس
وی در خصوص مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه و تاثیر مثبت آن بر بازار سرمایه، گفت: این مصوبه کاملا به نفع بورس بوده و موجب ورود نقدینگی از بازارهای موازی به این بازار خواهد شد.

** عبور نمادها از سطوح مقاومتی

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند معاملات در هفته آینده، گفت: هفته آینده سررسید اختیار معامله در برخی نمادها است و این احتمال وجود دارد در آن نمادها با افزایش عرضه روبرو شویم همچنین در سایر صنایع نیز با توجه به قدرت خرید مناسب در بازار امروز این احتمال وجود دارد  بازار پویا و خوبی داشته باشیم  با وجود اینکه به لحاظ تکنیکالی نیز برخی  نمادها از سطوح مقاومتی مهم عبور کرده‌اند.

** رفتن فاطمی امین به نفع صنعت خودرو

به عقیده تاج صنعت خودرو با رفتن فاطمی‌امین شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و امید آن است با توجه به تاثیر مثبت ورود خودرو در بورس کالا این عرضه از سر گرفته شود.

خبرنگار: آرزو صباحتی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =