وعده تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی در صنعت پتروشیمی

صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر شرکتی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاسیس می شود.

به گزارش بیداربورس، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش پتروشیمی میان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، علی عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این مراسم با اشاره به آینده بهتر صنعت درصورت تقویت مالی شرکت‌ های دانش‌بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های مطلوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشت. با امضای این تفاهم‌نامه‌، یکی از استراتژی‌های بزرگ هلدینگ خلیج فارس و حتی حوزه پتروشیمی به منصه ظهور می‌رسد.

وی افزود: تنوع شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری و دانش به توسعه پر سرعت زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کمک می‌کند. هدف از امضای این تفاهم‌نامه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی است تا با تقویت بنیه مالی، توسعه و روزآمد شدن فناوری در این صنعت رخ دهد.

توسعه زنجیره ارزش صنایع پایین دست پتروشیمی با همکاری "فارس"

محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی هم با اشاره به بلوغ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و وجود ظرفیت‌های مناسب گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از توانمندی‌های بسیاری برای رفع نیازهای فناورانه این صنعت برخوردارند. بیش از ۱.۲ هزار شرکت دانش‌بنیان در این حوزه‌ها فعال هستند و در رکن فناوری تا حدود زیادی نیازمندی‌های صنعت را مرتفع کردند.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد از زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی با تکیه بر پروژه‌های ارزش‌آفرین پایین دست این صنعت حمایت شود. رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خواهد خورد. تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی(cvc) با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. این صندوق، فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دانش بنیانی در صنعت پتروشیمی را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 29929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =