واگذاری شرکت‌های بزرگ با شکل و شمایل جدید و متفاوت در سال جاری

وزیر اقتصاد با اشاره به نسبت کفایت سرمایه کمتر از ۸ درصدی دو بانک، ودعده خصوصی‌ سازی و واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ با شکل و شمایل جدید و متفاوت داد.

به گزارش بیدار بورس، احسان خاندوزی در گردهمایی مدیران کل استان مشهد با اشاره به تمرکز بر ساماندهی پرونده انضباط مالی و بودجه‌ای، تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار، اصلاحات مالیاتی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی با ۶ میلیارد دلار و ابطال ۴۵ مجوز سرمایه گذاری خارجی به دلیل عدم مراجعه، گفت: در کنار تدابیر بانک مرکزی برای کنترل ترازنامه بانک‌ها، تلاش شد بانک‌های دولتی از وضعیت نابسامان کفایت سرمایه خارج شوند.

وی ادامه داد: بنابراین بانک ها طی سال گذشته و جاری اقدام به افزایش سرمایه ۳۵ و ۵۰ هزار میلیارد تومانی کردند که طی دو سه دهه اخیر بی‌سابقه بود. همچنین به جز بانک ملی و سپهر نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها به بیش از ۸ درصد رسیده است. بی‌سامانی شرکت‌های دولتی هم از طریق مدیریت‌های قوی اصلاح شد و شرکت‌های دولتی مشمول سهام عدالت هم ملزم شدند به جای توزیع سود، افزایش سرمایه بدهند.

خاندوزی افزود: با توجه به خصوصی‌سازی‌های پرحاشیه و نحوه واگذری‌های پرحرف و حدیث گذشته، تلاش شد مورد دیگری اضافه نشود. همچنین خصوصی‌ سازی های و واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ در سال جاری با شکل و شمایل جدید و متفاوتی انجام خواهد شد.

کد خبر 30745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =