اتصال شرکت‌های تعاونی به سامانه کالابرگ الکترونیکی در دستور کار

شرکت‌های تعاونی با توجه به گستردگی شبکه‌ای و دسترسی به جامعه هدف مورد نظر طرح کالابرگ الکترونیکی، ابزار مناسبی برای اجرایی شدن این طرح هستند.

به گزارش بیدار بورس، طرح کالابرگ الکترونیک که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، در حال حاضر به عنوان یک طرح ملی در۳۱استان کشور به اجرا درآمده است. از ۱۳خرداد ماه امسال به دنبال تاکید رئیس جمهور و به منظور تأمین سبد غذایی خانوارهای کم‌درآمد و کمک به مهار تورم و ثبات بازار مرحله جدید طرح ملی کالابرگ برای دهک های اول تا سوم و با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمده و خانوارهایی که جزو دهک یک تا سه هستند و یارانه ۴۰۰هزار تومانی دریافت می کنند و در صورتی که ۷۰درصد مبلغ یارانه خود که ۳۲۰هزار تومان می شود را صرف خرید کالاهای اساسی پیش بینی شده در این طرح کنند، ۲۰درصد معادل ۸۰هزار تومان به یارانه معیشتی آنها افزوده می‌شود.

اما امکان برداشت نقدی اعتبار۸۰ هزار تومانی در حال حاضر وجود ندارد و تنها می‌تواند صرف خرید کالابرگ شود اما ۴۰۰هزار تومان یارانه واریزی علاوه بر خرید کالابرگ، قابل برداشت نقدی هم هست.

اکنون اتاق تعاون جلسه بررسی شبکه سازی و آماده سازی زیرساخت های فنی برای پیوستن شرکت های تعاونی مصرف به سامانه کالابرگ را با حضور علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و مجری طرح برگزار کرده است.

شرکت های تعاونی با توجه به گستردگی شبکه ای و دسترسی به جامعه هدف مورد نظر طرح کالابرگ الکترونیکی،   ابزار مناسبی برای اجرایی شدن طرح فوق محسوب می شوند.

درآن نشست  مقرر شد که با فراهم سازی زیرساخت های فنی، شرکت های تعاونی بتوانند به سامانه کالابرگ متصل شوند. گفتنی است، دولت سیزدهم در راستای حمایت از معیشت و حفظ سبد غذایی خانوار اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی  را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 30783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =