دخالت دولت در بازار سهام صحت ندارد

رییس سازمان بورس با اعلام نظارت های لحظه ایی و حمایت از بازار، وعده برخورد با مدرسان قلابی داد و دخالت دولت در روند بازار سهام را تکذیب کرد.

به گزارش بیدار بورس، مجید عشقی درباره نوسانات اخیر شاخص بورس که به محدوده برگشت به کانال 2 میلیون واحدی رسیده و موجب تشدید نگرانی سهامداران از آینده کوتاه مدت شده به ایرنا اعلام کرد: توسعه سامانه‌های معاملاتی بورس منجر به استفاده از الگوریتم‌های مختلف نظارت هوشمند شده و هر اتفاق، لحظه‌ای به ناظر بازار اطلاع‌رسانی می شود تا اقدامات لازم برای جلوگیری از تخلفات صورت پذیرد.

حمایت‌ها از بازار سهام از طریق صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار سرمایه در جریان بوده و این دو صندوق برخلاف سال ۹۹ با برخورداری سهام ارزشمند، شرایط بسیار مطلوبی دارند. همچنین صندوق‌های بازارگردانی بخشی از منابع حاصل از فروش سهام را وارد چرخه تولید شرکت‌ها خواهند کرد و بررسی و شناسایی پروژه‌های دارای قابلیت عرضه هم در دستور کار قرار گرفته است.

سال ۹۹ پول وارد شده به بورس فقط در داخل بازار چرخش می کرد اما با تغییراتی در این زمینه، وجوه جدید از طریق صندوق‌های بازارگردانی، صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه به چرخه اصلی باز می‌گردند.

** برخورد با مدرسان قلابی و تکذیب دخالت دولت در بورس

برنامه‌های سازمان بورس برای برخورد با مدرسان قلابی در فضای مجازی هم ادامه دارد. چرا که ممکن است برخی در فضای مجازی به دنبال پروژه کردن سهام و فعال کردن کانال فضای مجازی، دستکاری سهام، قیمت‌ها و ارائه مشاوره‌های بدون مجوز باشند.

بازار جذاب است و سرمایه‌گذاران به دنبال انتخاب بوده و ممکن است به دنبال افراد بدون مجوز بروند. بنابراین کانال‌ها در فضای مجازی با همکاری نهادهای ذی ربط ، رصد می شود. در این میان متاسفانه هنوز به پرونده‌های تخلفاتی سال ۹۸ رسیدگی نشده و در دادگاه‌ها بلاتکلیف هستند و باعث شده بازار تصوری از برخورد با تخلفات نداشته باشد.

اعتقاد برخی فعالان مبنی بر دستکاری دولت در معاملات بازار سهام، صحت ندارد و یکی از مراقبت‌های سازمان بورس جلوگیری از دخالت دولت در بازار بود که در این زمینه موفق عمل شده است.

کد خبر 30852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =