کدام مواد غذایی در انگلیس ارزان شد؟

تسکو، بزرگ‌ترین خرده‌فروش بریتانیا اعلام کرده که تورم موادغذایی این کشور در حال کاهش است که نشان‌دهنده آرامش برای خریداران تحت فشار و اقتصاد گسترده‌تر است زیرا این گروه از افزایش ۹ درصدی در فروش سه ماهه در بریتانیا خبر داد.

به گزارش بیداربورس، کن مورفی، مدیرعامل این شرکت به خبرنگاران گفت: «ما معتقدیم که از اوج تورم گذشته‌ایم.» تورم بالا به دلیل پیشی‌گرفتن از رشد پرداخت‌ها به یک موضوع سیاسی اصلی در کشور تبدیل شده است، در حالی که مالیات‌های بالاتر و نرخ‌های وام مسکن نیز بر وضعیت مالی خانوار آسیب می‌زند.

وعده اقتصادی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا برای کاهش تورم در سال ۲۰۲۳ به نصف به دلیل تورم بالای مواد غذایی که طبق آخرین داده‌های رسمی ماه آوریل بیش از ۱۹ درصد بود، تضعیف شده است. داده‌های صنعت نشان می‌دهد که تورم خواربار در ماه می اندکی کاهش یافت و به ۱۷.۲ درصد رسید.

مورفی گفت که قیمت محصولاتی مانند شیر، نان، ماکارونی و روغن در حال کاهش است اما او هشدار داد که سایر محصولات همچنان در حال افزایش هستند و پروتئین‌ها (گوشت)، شکر، قهوه، برنج و سیب‌زمینی در این میان مشخص شده است.

بر اساس گزارش رویترز، تسکو انتظار دارد قیمت‌ها در سال افزایش یابد اما با تعدیل نرخ تورم همراه باشد. مورفی گفت که همچنان فشار ناشی از هزینه‌های بالای انرژی و افزایش دستمزدها وجود دارد. تسکو در حال تقویت موقعیت خود به عنوان سوپرمارکت برتر بریتانیاست. سهام این شرکت تا کنون ۱۷ درصد در سال ۲۰۲۳ رشد داشته است.

کد خبر 30860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =