امکان پیگیری وعده‌های مطرح شده در مجامع، ثمره ابلاغیه جدید سازمان بورس

اشکان چهره‌نگار گفت: در دسترس بودن ویدئو مجامع، این حسن را هم خواهد داشت که سندی برای وعده‌های مطرح شده در مجامع در دسترس سهامداران باشد تا بعدا بتوانند از طریق تماس با شرکت‌ها، پیگیر اجرای این وعده‌ها باشند.

به گزارش بیدار بورس، با ابلاغ سازمان بورس، شرکت‌های بورسی ملزم به تهیه ویدئو از مجامع و آرشیو آن شدند. پیش از این نیز، ناشران ملزم به پخش آنلاین مجامع شده بودند.

اشکان چهره‌نگار، عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا در این خصوص بیان کرد: قطعاً افزایش شفافیت به نفع بازار سرمایه خواهد بود و اگر علاوه بر پخش زنده؛ ویدئوی مجامع نیز در دسترس سهامداران قرار داشته باشد حتما روی بازار سرمایه هم تاثیر مثبت خواهد داشت.

چهره‌نگار در ادامه با توجه به برخی خلف وعده‌ها در مجامع بعضی شرکت‌ها اظهار کرد: در دسترس بودن ویدئو مجامع، این حسن را هم خواهد داشت که سندی برای وعده‌های مطرح شده در مجامع در دسترس سهامداران باشد تا بعدا بتوانند از طریق تماس با شرکت‌ها، پیگیر اجرای این وعده‌ها باشند.

وی افزود: البته با توجه به آنکه اگر وعده‌ای در مجامع مطرح شود و محقق نگردد، بار حقوقی برای اعضای هیئت مدیره نخواهد داشت؛ امیدواریم در قدم‌های بعدی مقرراتی وضع شود که در صورت خلف وعده، جریمه‌ای شامل حال هیئت مدیره‌ شود.

عضو هیئت مدیره شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال بخش عمده سهام شرکت‌ها در اختیار ناشران قرار دارد و معمولاً توجه چندانی به تحقق خواسته‌های سهامداران خرد نمی‌شود و شاید بهتر باشد ناظران، پیگیر مطالبات این‌چنینی سهامداران نیز باشند.

کد خبر 30865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =