خرید و فروش طلا منوط به ارائه صورت حساب قابل استعلام شد

طبق ابلاغیه وزارت صنعت، خرید و فروش طلای آب‌ شده، سکه و مصنوعات فقط با صورت حساب قابل استعلام در سامانه جامع تجارت باید انجام شود.

به گزارش بیداربورس محمدمهدی برادران معاون وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به اتاق اصناف، موضوع خرید و فروش طلا با فاکتور قابل استعلام سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ۶ دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خریداران کالاهای موضوع قاچاق اعم از تاجران و تولیدکنندگان موظف هستند هنگام خرید این کالاها از فروشنده صورت‌حساب دریافت کنند.

از آنجا که ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها، اسناد فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت را به‌عنوان صورت حساب مورد قبول ماده ۶ دستورالعمل فوق در نظر گرفته، ضروری است دستور دهید همه اصناف ذی مدخل در هنگام فروش کالا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور صورت حساب مورد اشاره در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.

زیرساخت لازم در سامانه جامع تجارت پیاده‌ سازی شده و فراگیری صدور صورت حساب متحدالشکل می‌تواند از مشکلاتی نظیر صدور صورت حساب غیر واقعی، محاسبه دستمزد، سود و مالیات بر ارزش‌افزوده بدون ضابطه توسط برخی سودجویان جلوگیری کند.

کد خبر 30918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =