۵ سال زندان برای هکر حساب‌های سران سیاسی در توییتر

یک مرد انگلیسی به دلیل دست داشتن در هک شبکه اجتماعی که شامل به دست گرفتن کنترل حساب‌های کاربری سران بلندپایه سیاسی و تجاری آمریکا بود و همچنین به خاطر آزار و اذیت سایبری و تهدید چندین نفر، به پنج سال زندان محکوم شد.

به گزارش بیداربورس، جوزف جیمز اوکانر ۲۴ ساله، ماه گذشته در نیویورک اتهاماتی شامل مشارکت در هک توییتر در ژوییه سال ۲۰۲۰ را پذیرفت. این حمله هک، به جعل هویت باراک اوباما، جو بایدن، جف بزوس، وارن بافت و افراد دیگر منجر شد و از این حساب‌ها، برای تبلیغ یک طرح بیت کوین استفاده شد. اوکانر در ۲۶ آوریل، از اسپانیا، استرداد شد.

اوکانر در جلسه اعلام حکمش به جِد راکوف، قاضی منطقه‌ای آمریکا، گفت: از این که اینجا هستم، شرمنده ام. من برای همه قربانیان جرایمم متاسف هستم. من اینجا هستم زیرا کارهای احمقانه و شرم‌آوری انجام دادم. دیگر قانون‌شکنی نخواهم کرد. می‌خواهم یک زندگی بامعنا داشته باشم، نه زندگی احمقانه، پوچ و گوشه نشینی که داشتم.

قاضی آمریکایی گفت: برای تعیین حکم، سن نسبتا کم اوکانر و اوتیسم او را در نظر گرفته است. اوکانر از دادگاه خواسته بود که بیشتر از ۲۳ ماه مدت زمانی که پیش از اعلام حکمش در زندان سپری کرده بود، به او محکومیت بیشتری ندهد. قاضی گفته بود این مدت را در نظر خواهد گرفت اما دادستانها خواستار هفت سال زندان شده بودند.

دامیان ویلیامز، دادستان منهتن در بیانیه ای در زمان اعتراف اوکانر به جرایم خود، گفته بود: اوکانر از توانایی‌های فنی پیچیده خود برای اهداف غیرمشروع از جمله انجام یک حمله پیچیده سواپ سیم‌کارت برای سرقت میزان زیادی ارز دیجیتال، هک کردن توییتر، نفوذهای رایانه‌ای برای ربودن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی آزار و اذیب سایبری دو قربانی از جمله یک قربانی کم سن و سال، استفاده کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوکانر همچنین به دزدی بیش از ۷۹۴ هزار دلار از یک شرکت ارز دیجیتال مستقر در منهتن از طریق سواپ سیم کارت بعضی از مدیران این شرکت، اعتراف کرد. او قبول کرده است که این مبلغ را برگرداند.

کد خبر 30993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =