احتمال عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از تحریم سوئیفت روسیه

مسکو هشدار داده در صورتی که بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت متصل نشود، از توافق صادرات غلات با سازمان ملل و اوکراین خارج خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از فاینانشیال تایمز، منابع آگاه می‌گویند که اتحادیه اروپا می‌خواهد پیشنهاد اتصال بانک کشاوزری روسیه به نام روسلخوزبانک به سوئیفت را مورد بررسی قرار دهد. درواقع مسکو هشدار داده در صورتی که این بانک دوباره به سوئیفت متصل نشود، از توافق صادرات غلات با اوکراین و سازمان ملل خارج خواهد شد.

گزارشات نشان می‌دهد که احتمالا بانک کشاورزی روسیه یک زیر مجموعه برای خود ایجاد خواهد کرد و این زیر مجموعه به سوئیفت متصل خواهد شد تا روند تسویه تراکنش‌های صادرات محصولات کشاورزی این کشور تسهیل شود.

دسترسی بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت در قالب تحریم‌های غرب علیه این کشور به خاطر درگیری نظامی با اوکراین قطع شده بود. اتصال دوباره روسل خوزبانک یکی از شروط مسکو برای تمدید توافق صادرات غلات اوکراین است. این توافق نخستین بار در جولای سال 2022 با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه به امضا رسید اما تا چند روز دیگر منقضی خواهد شد.

گفته می‌شود؛ در نشست هفته گذشته سران اروپایی در بروکسل موضوع اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت مورد بحث قرار گرفته است.

منابع آگاه می‌گویند: در حال حاضر امکان سنجی و قانونی بودن این طرح‌ از سوی مقامات اروپایی در حال بررسی است.

کد خبر 31460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =