۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
نگاهی به عرضه اولیه "ناما"

شرکت آسیاناما بزرگترین تولید کننده مخازن گاز طبیعی فشرده در کشور و خاورمیانه بوده که ظرفیت تولیدی شرکت ۲۹۶ هزار مخزن طی سال می باشد. حدود ۸۵ فروش شرکت به خودروسازان و بقیه آن به متقاضیان دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف کنندگان طبی و صنعتی صورت میگیرد. شرکت تامین قطعات(ساپکو) بزرگترین مشتری شرکت است.

به گزارش بیدار بورس، شرکت آسیاناما بزرگترین تولید کننده مخازن گاز طبیعی فشرده در کشور و خاورمیانه بوده که ظرفیت تولیدی شرکت ۲۹۶ هزار مخزن طی سال می باشد. حدود ۸۵ فروش شرکت به خودروسازان و بقیه آن به متقاضیان دوگانه سوز کردن خودروها و مصرف کنندگان طبی و صنعتی صورت میگیرد. شرکت تامین قطعات(ساپکو) بزرگترین مشتری شرکت است.

با توجه به ویژگی خاص ورق های فولادی مورد استفاده٬ این ورقها به طور انحصاری و با شرایط پیش خرید از شرکت اکسین تهیه می شود.

طبق بررسی های تیم تحلیل سبدگردان نوین نگر آسیا تولید به ظرفیت اسمی شرکت به طور میانگین طی سال های ۹۸ الی ۱۴۰۱ ٬ ۲۰ درصد بوده است٬ این عدد در ارزشگذاری ۲۴ درصد در نظر گرفته شده است. فروش به تولید شرکت نیز در همین بازه زمانی ۹۷ درصد بوده است. نرخ های فروش بر اساس نظر هیئت مدیره بوده و برای ادامه سال ۱۴۰۲ با ۳۰ درصد افزایش نسبت به آخرین افزایش نرخ در اردیبهشت ماه( ۱۲ درصد نسبت به قیمت قبل) در نظر گرفته شده است.

در نهایت سود برآوردی برای سال مالی ۱۴۰۲ ٬ ۱۵۵ تومان برآورد شده است. قیمت ارزش گذاری شده با ۴ روش P/E ٬ DDM ٬ FCFE  و NAV ٬ ۹۸۱ تومان به ازای هر سهم به دست آمده است. نکته اینکه در مفروضات ارزش گذاری نسبی ضریب پی بر ای عدد ۹.۹ در نظر گرفته شده است که کمی خوشبینانه به نظر می رسد.

کد خبر 31546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =