پیش بینی بورس شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲

در حالی که هفته‌ ابتدایی تیرماه جریان دادوستدها تحت تاثیر شوک ناشی از افزایش نرخ خوراک قرار گرفت در این هفته، بازار در واکنش به احتمال تغییر فرمول محاسبه قیمت خودرو، حال به نسبت خوبی داشت. بر همین اساس برآیند معاملات هفتگی بازار سهام، موجب رشد ۲.۲۹ درصدی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصاد۱۰۰، بورس تهران با رشدهای متوالی خود در هفته دوم تیرماه، در حال افزایش فاصله خود از سقف مردادماه سال ۹۹ است. هرچه این فاصله بیشتر می‌شود، احتمال سناریو برخی از فعالان بازار مبنی بر پولبک شاخص کل به محدوده سقف سال ۹۹ کمرنگ‌تر می‌شود. از سوی دیگر احتمال وقوع سناریوی شروع موج جنبشی بعدی شاخص کل نیز محتمل‌تر خواهد شد.

پس از شروع روند اصلاحی شاخص از ۱۷ اردیبهشت ماه، شاخص کل تنها طی ۲۳ روز معاملاتی نزدیک به ۱۶ درصد، معادل ۴۰۲ هزار واحد از ارتفاع خود را دست داد. پس از این اصلاح تندوتیز که موجب شوک به سهامداران نیز شده بود، بازار سهام نوساناتی را در قالب روند رنج سپری کرد که موجب ساختن دو سقف در محدوده دو میلیون و ۱۸۹ هزار و دو میلیون و ۱۹۶ هزار واحد شده بود. حال شاخص کل رشدهای متوالی خود در هفته دوم تیرماه، در ارتفاع دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی ایستاده است. این به معنی عبور شاخص کل از سقف محدوده رنج خود است. وجود این مهم، سهامداران و اهالی بازار سرمایه را به تداوم روند خوب این روزهای بازار امیدوار ساخته است.

از سوی دیگر اخبار مثبت زیادی در اتمسفر بازار منتشر شده است. از جمله این اخبار می‌توان به احتمال تجدیدنظر شورای رقابت در فرمول قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان اشاره کرد. این خبر در هفته دوم تیرماه توانست ابتدا نقشه بازار سهام خودرویی را سبز کند و پس از آن به کلیت بازار تسری یابد.

کد خبر 31573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =