فصل مجامع گرما را به بازار بازخواهد گرداند

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وقایع این روزهای بازار سرمایه سبب شده تا اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه کاسته شود و از سوی دیگر جلب مجدد این اعتماد کار بسیار دشواری است؛ اظهار کرد: با برگزاری مجامع و مخابره اخبار خوب به جامعه سهامداران، احتمالا بازار سرمایه به سمت افزایش قیمت سهام حرکت کند.

میثم درخشنده، رئیس هیات مدیره گروه مالی بانک توسعه تعاون در خصوص روند معاملات در روزهای آتی به بیدار بورس، گفت: بعد از وقایع روز ۱۷ اردیبهشت و مسائلی که پس از آن رخ داد اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار خدشه‌دار شد زیرا سرمایه‌گذاران این احتمال را می‌دهند که با رشد مجدد بازار سرمایه ممکن است عده‌ای با استفاده از اخبار منفی نهانی سهام خود را در قیمت بالایی به آنان بفروشند.

** ترمیم اعتماد سهام‌داران احتیاج به زمان دارد

به عقیده وی اگرچه روند صعودی پرشتابی در بازار سرمایه شکل گرفته بود اما بازار سهام به دنبال بهانه‌ای برای اصلاح بود ولیکن بازی با اعتماد سهامداران آثار بلند مدت بدی را بجا گذاشته است و ترمیم آن زمانبر خواهد بود.

** حرکت بازار به سمت افزایش قیمت سهام

این کارشناس بازار سرمایه درباره ادامه وضعیت بازار سرمایه، گفت: با برگزاری مجامع و مخابره اخبار خوب به جامعه سهامداران، احتمالا بازار سرمایه به سمت افزایش قیمت سهام حرکت کند.

درخشنده با اشاره به تارگت‌زنی سهام در سقف کوتاه مدت، تصریح کرد: کاملا واضح است که معاملات الگوریتمی در وضعیت فعلی اجازه رشد نسبتا پرشتابی به بازار سرمایه را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ولیکن از طرفی نقدشوندگی در لحظه را برای مبالغ کوچک‌تر بیشتر کرده، اگرچه این مساله منجر به فروش در سقف‌های کوتاه مدت شده و شتاب رشد بازار را نیز محدود کرده است اما بنظر می‌رسد همچنان رگولاتور باید دخالت‌های حداقلی در بازار داشته باشد.

** علت عدم رشد ارز؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آنچه مشخص است اخبار سیاسی و تفاهمات منطقه ای موجب عدم رشد قیمت ارز شده است، خاطر نشان کرد: احتمالا چشم انداز میان مدت بازار ارز را مورد تاثیر قرار داده و لنگر ذهنی را در عددی نزدیک‌تر به قیمت‌های فعلی قرار داده است.

درخشنده افزود: در اواخر سال گذشته از نظر فعالین اقتصادی، پیش‌بینی نرخ ارز بسیار فراتر از چیزی بوده که امروز شاهد آن هستیم؛ با همه این احوال مشخص است بازار ارز نه چشم انداز صعودی شدیدی می‌توان برایش متصور بود و نه از طرفی نزول چشمگیری را می‌توان انتظار داشت.

** ثبات در اکثر صنایع

وی در پایان گفت: در چنین شرایطی صنایع مختلف در حالت ثبات خواهند بود و روند سودسازیِ خود، به تنهایی رقم زننده قیمت سهامشان خواهد بود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 31714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =