انتقاد از اثر تصمیمات خلق الساعه دولت در تعطیلی شرکت ها و جهش دلار

کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از عواقب تصمیمات خلق الساعه دولت در عملکرد تولید و تعطیلی شرکت ها گفت: اگر با این تصمیمات ، قیمت دلار جهشی بالا رفت آن را به گردن دولت قبلی نیندازید.

به گزارش بیداربورس، علی موسوی معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری توازن بازار با اشاره به تصمیمات خلق الساعه دولت اعلام کرد: تصمیمات خلق الساعه  و تغییر قواعد بازی در حوزه اقتصاد توسط دولت همانند فروش یک خودرو با شرایط فعلی اعلامی است که در زمان تحویل زاپاس ، فرمان ، آینه بغل ، چراغ جلو و عقب ، صندلی و… نداشته و باید هزینه آنها را جداگانه حساب و جریمه و عوارض چند مالک قبلی را مجددا پرداخت کنید.

دولت سهام کارخانه ها را با شرایط روز به عموم واگذار و قیمت خوراک و مواد اولیه را چند برابر یا حتی بالاتر از قیمت های جهانی کرده است. هر وقت بخواهد گاز و برق صنایع را هم قطع می کند. همچنین به پالایشگاه ها ۵ درصد تخفیف داده تا در بازار صادراتی رقابت کنند. بعد چند سال تخفیف را پس می گیرد بی توجه به اینکه سهامدار ۵ سال پیش با سهامدار حال حاضر فرق دارد. سود را یکی دیگه گرفته اما تخفیف را شخص دیگری باید پس دهد.

مگر می شود خوراک گازی را با نرخ ۱۸.۵ سنت به اوره ساز داده اما محصول را از تولیدکننده ۲.۶ سنت خریداری کرده و به کشاورزان داد. هزینه محصول هم بعد چند سال پرداخت نشود که فقط مصداق زیان است.

وضعیت متانول سازان هم بسیار بدتر از اوره سازان است. یعنی در دولت و مجلس یک نفر با سواد و مسلط به مسائل مالی پیدا نمی شود که تعطیلی شرکت ها با این روال تولید را هشدار دهد؟ سپس صادرات و ارز آوری روی هوا است؟؟ آخر و عاقبت باد کاشتن، طوفان درو کردن است. اگر با این تصمیمات ، قیمت دلار جهشی بالا رفت آن را به گردن دولت قبلی نیندازید.

کد خبر 31913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =