برق سبز نیروگاه‌های بادی در بورس انرژی عرضه شد

سخنگوی صنعت برق اعلام‌کرد: معاملات برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر بادی در تابلوی سبز بورس انرژی آغاز شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» گفت: برای نخستین‌بار نیروگاه‌های تجدیدپذیر بادی برای عرضه برق سبز در بورس انرژی حضور یافتند.

وی افزود: معرفی دو نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی «آقکند» و «میل نادر»، حضور نیروگاه‌های تجدیدپذیر بادی در معاملات تابلوی سبز بورس انرژی به‌طور رسمی آغاز شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه راه‌اندازی تابلوی سبز از ابتدای خرداد ۱۴۰۲ در بورس انرژی و با حضور نیروگاه‌های خورشیدی آغاز شده بود، اظهار داشت: نیروگاه‌های خورشیدی و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) دو ماه گذشته به عرضه برق در تابلوی مذکور پرداختند.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: نیروگاه‌های ۵۰ مگاواتی آقکند واقع در آذربایجان شرقی و میل نادر واقع در سیستان و بلوچستان به‌طور متوسط در هر ساعت ۶۰ مگاوات برق تولید می‌کنند که این مقدار تولید معادل مصرف برق شهر رامسر است.

وی با اشاره به هدف شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره توسعه معاملات برق تجدیدپذیر، خاطرنشان‌کرد: شرکت مدیریت شبکه برق ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور کد، معرفی‌نامه حضور در بورس و تخصیص ظرفیت قابل‌معامله در بورس برای نیروگاه‌های آقکند و میل نادر اقدام کرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه نیروگاه‌های بادی نسبت به نیروگاه‌های خورشیدی ضریب تولید و تداوم تولید بالاتری دارند، گفت: این نوع از نیروگاه‌ها امکان عرضه برق بیشتری در بورس انرژی را نیز دارند و می‌توانند به توسعه معاملات برق سبز در بورس انرژی کمک موثری کنند.

تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد فضای عرضه و تقاضای مستقیم، مردمی‌سازی اقتصاد تجدیدپذیر و ایجاد بستر رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر ایجاد شده است.

کد خبر 32121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =