اصلاح ۸۵ درصد سهام و اهمیت تصمیمات سهامداران در نیمه دوم معاملات امروز

کارشناس بازارسرمایه با اعلام اصلاح بیش از شاخص ۸۵ درصد سهام، گفت: معاملات دیروز، بازار را در شوک فرو برد و تصمیمات اصلی سهامداران در نیمه دوم امروز مهم خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، محسن ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت بازار سهام که بار دیگر شاهد سقوط شاخص به کانال ۱.۹ میلیون واحدی شده اعلام کرد: شاخص کل سه شنبه پیش با اعلام بررسی نرخ خوراک در جلسه هیات دولت، کانال ۲ میلیون واحدی را پس گرفت ولی تنها یک روز بعد و با اعلام عدم تغییر نرخ خوراک توسط سخنگوی دولت، بی ثبات شد و دیروز با کاهش ۱، ۶ درصدی این کانال را از دست داد و به لبه کانال کوتاه مدت حدودا نه ماهه رسید تا احتمال از دست دادن این کانال و از بین رفتن بسیاری از نظرات تحلیلگران تکنیکال بازار قوت گیرد.

البته از لحاظ تکنیکال عوامل مثبت زیادی مانند قرار گرفتن RSI در بیش فروش و واگرایی معمولی مثبت MACD و احتمال واگرایی معمولی مثبت در RSI سقوط شاخص از کف کانال را بسیار سخت کرده و حتی اگر هم اتفاق بیفتد نمی تواند زمان طولانی مسیر را ادامه دهد.

در این میان بیش از ۸۵ درصد نمادها بیش از شاخص اصلاح شده و دیگر جایی برای اصلاح بیشتر ندارند. همچنین اغلب نمادها پس از تشکیل جلسات مجامع در آستانه بازگشایی هستند و به میزان سود تقسیمی، افتی را تجربه می کنند اما وضعیت معاملات دیروز، بازار را در شوک فرو برد و تصمیمات اصلی سهامداران در نیمه دوم امروز مهم و عملی خواهد شد.

سهامدارانی که بر اساس تحلیل تکنیکال وارد معامله شده اند در صورت از دست رفتن کانال صعودی کوتاه مدت، اقدام به خروج از بازار خواهند گرفت و به شدت خروج پول کمک خواهند کرد که نشانه خوبی نیست. همچنین در صورت حمایت جدی از بازار هم سهامداران تا زمان ثبات، معاملاتی را انجام نمی دهند. چون در طول دو هفته اخیر بارها این تلاش ها به شکست ختم شده ولی می تواند همچنان امید را در بازار زنده نگهدارد.

بطور کلی بازار امروز هم می تواند با توجه به وضعیت تکنیکال در مدار صعودی قرار گیرد و افت دو سه روزه را پولبک به خط روند صعودی قلمداد کند و هم با توجه حجم اخبار منفی و نبود خبری شگفتی ساز و مثبت و همچنین نا امیدی سهامداران با کاهش بیش از دو درصدی این محدوده را به سمت پله های پایین تر بشکند.

در نتیجه همه چیز به معاملات امروز و فردا بستگی دارد و در صورت شکسته شدن خط روند صعودی باید شاهد بازار سراسر قرمز تا تکمیل کندل ماهانه بود.

کد خبر 32170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =