نهادهای دولتی نروژ قربانی حمله سایبری شدند

وزارتخانه‌های دولت نروژ هدف حمله سایبری قرار گرفتند.

به گزارش بیداربورس، اریک هوپ، مدیر سازمان دولتی مسئول فراهم کردن خدمات برای وزارتخانه‌های دولت نروژ، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما ضعفی را در پلتفرم یکی از تامین کنندگان خود شناسایی کردیم. این ضعف اکنون برطرف شده است.

این مقام نروژی بدون اشاره به جزئیات بیشتر، گفت: این حمله سایبری پس از مشاهده ترافیک غیرمعمول در پلتفرم تامین کننده فناوری اطلاعات، شناسایی شد. این حمله در ۱۲ ژوییه شناسایی شد و پلیس درباره آن سرگرم تحقیقات است. هنوز زود است بگویم عامل این حمله چه کسی بوده و گستردگی تاثیر آن تا چه حد بوده است.

نروژ در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، به بزرگترین تامین کننده گاز اروپا تبدیل شده است.

اریک هوپ گفت: دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه، دفاع و دادگستری به دلیل استفاده از یک پلتفرم فناوری اطلاعات متفاوت، از این حملات در امان ماندند.

بخش دولتی نروژ پیش از این هم هدف حملات سایبری قرار گرفته بود که شامل حمله داس (انکار سرویس) در ژوئن سال ۲۰۲۲ بود که به یک گروه هکری روسی نسبت داده شد. این کشور عضو ناتو، با روسیه در منطقه آرکتیک، مرز مشترک دارد و با تامین تسلیحات، پول و کمک‌های بشردوستانه، از اوکراین حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان امنیت سایبری نروژ در جدیدترین ارزیابی ریسکی که در فوریه منتشر شد، اعلام کرد تعداد حملات سایبری در فاصله سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، سه برابر شده است و تعداد وقایع سایبری جدی در سال ۲۰۲۲، مشابه سطح سال ۲۰۲۱ بود.

کد خبر 32243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =