لیدری خودرو و خساپا به نفع بورس نیست

عضو هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگرآسیا با اشاره به این موضوع که در روزهای اخیر خودرو و خساپا، لیدری بازار را در دست گرفته‌اند، اظهار کرد: این مهم نکته منفی برای بازارسرمایه محسوب می‌شود و به نفع بورس نیست که یک شرکت از صنعتی خاص لیدر بورس شود.

**ابهامات، نتیجه روند این روزهای بازار است

اشکان چهره‌نگار، عضو هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگرآسیا در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: حال‌وهوای این روزهای بازارسرمایه در نتیجه ابهاماتی است که بر بورس سایه افکنده و موجب سردرگمی سهامداران و فعالین بازار شده است و در واقع آن‌ها نمی‌دانند که چه در انتظارشان است.

به گفته وی عدم ثباتی که در تصمیمات وجود دارد، مانند افزایش نرخ‌خوراک و اخبار ضد و نقیضی که از آن به گوش می‌رسد، به غیر از تاثیرات بنیادی که بر سودسازی شرکت‌ها می‌گذارد، موجب نابودی اعتماد و به عبارتی فرار نقدینگی از بورس می‌شود.

**سهامداران، عطای بورس را به لقایش بخشیدهاند

او معتقد است که اینگونه تصمیمات موجب می‌شود تا تحلیل‌های تحلیلگران پایه و اساسی نداشته باشد و افراد محدودی که در بورس باقی‌مانده‌اند، به فکر نوسان‌گیری بیفتند و به سودهای چند درصدی قانع شوند و در چند هفته اخیر شاهد این روند در بازارسرمایه بودیم.        

این کارشناس ارشد بازارسرمایه با اشاره به این موضوع که در روزهای اخیر خودرو و خساپا، لیدری بازار را در دست گرفته‌اند، اظهار کرد: این مهم نکته منفی برای بازارسرمایه محسوب می‌شود و به نفع بورس نیست که یک شرکت از صنعتی خاص لیدر بورس شود.

**بازار ارزنده است، اما ریسک‌ها مانع رشد می‌شوند

چهره‌نگار در پیشبینی روند روزهای آتی بازارسرمایه، عنوان کرد: بازارسهام از نگاه بنیادی بسیار ارزنده است اما نکته مهم اینجاست که تا زمان عدم خروج ریسک‌های سیستماتیک شاهد روند مثبت پایدار نخواهیم بود و بلکه بازاری نوسانی را تجربه خواهیم کرد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 32308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =