فولادسازان ایران با افزایش تولید به ۳.۲ میلیون تن در رتبه هفتم جهان ایستادند

انجمن جهانی فولاد، اعلام کرد: تولید فولادسازان ایرانی با رشد ۱۷.۴ درصدی به ۳.۲ میلیون تن رسید و منجر به حضور در جایگاه هفتم شد.

به گزارش بیدار بورس، انجمن جهانی فولاد، اعلام کرد: ۵ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان در ماه ژوئن با کاهش تولید مواجه شدند اما ایران، چین، هند، آمریکا و روسیه افزایش تولید داشتند. در این میان تولید فولاد خام ایران با رشد ۱۷.۴ درصدی به ۳.۲ میلیون تن رسید و توانست با این میزان تولید به رتبه هفتم تولید در ژوئن سال جاری میلادی دست یابد.

بر اساس این گزارش، ۶۳ کشور فولادساز جهان در ژوئن، ۱۵۸.۸ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک‌دهم درصدی نشان می‌دهد.

همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۱۶.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، افزایش ۴.۸ درصدی نشان می‌دهد. جایگاه پیشین ایران در تولید فولاد در سال های گذشته دهم بود که در ماه قبل به‌طور مشترک با ترکیه به رتبه نهم رسید.

ترکیه که قبلاً جایگاه هفتم را داشت در ماه آوریل جایگاه دهم و در ماه می جایگاه هشتم را به خود اختصاص داد. این کشور به همراه آلمان در ماه ژوئن جایگاه هشتم را حفظ کرد.

کد خبر 32327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =